Namnlistan

Ja den har vi äntligen lyckats banta ner nu och kvar har vi två namn som det nu står mellan.
Liten kommer att heta Nils Junior i andranamn och hans tilltalsnamn kommer att bli Elliot eller Julian. Just nu lutar det mest åt Julian. Skönt att ha sorterat bort en del och att det nu står mellan våra två favorit namn. Nils kommer han att få från sin gammelfarfar som somnade in bara ett par timmar efter att liten placerats i min livmoder. och efter Nils sätter vi Junior, då vi båda känner att han verkligen är en Nils Junior ♥

Jag har haft ett par dagar nu då jag mått väldigt illa, och jag vet inte om det beror på graviditeten eller om det har att göra med all inre stress från pappas död. Vilket fall som helst så är det inge trevligt, är det nåt jag tröttnat på så är det att må illa, den symtomem vill jag helst inte ha tillbaka. Men jag vet mycket väl att man kan bli illamående igen från mitten av graviditeten och framåt.

Imorgon bokar vi tågbiljetterna upp till övik. Det kommer bli en lugn resa upp och jag kommer inte att stressa runt för att träffa upp en massa folk. Utan jag kommer att behöva ta allt i min takt och ork. Jag gruvar mig för begravningen, det kommer bli så tungt och jobbigt. Min familj får träffa mig på begravningen (vi är en stor familj) så på så vis hinner jag träffa familjen, vilket känns som prio ett. Sen kommer jag bara ta det lugnt hemma hos Mattias bror som vi ska bo hos. Ska bli skönt att få träffa dom igen oxå. Jag kommer vara nog uppstressad av allt kring pappas död, så jag kommer lägga allt fokus till att försöka ta mig igenom den dagen.

Kommentarer :

#1: Sarah

Jag hejar på Julian. Det tänkte jag också på, men min mans dotter heter ju Julia, så det blir lite väl likt! Känner igen det där med illamåendet, det har hittat tillbaks till mig också. Det kommer säkert släppa efter begravningen, då du har dt tufft just nu. Styrkekram till dig. Ps övertala mattias om att det blir julian, jätte fint! , !

skriven
#2: lilla jag

Vill bara skicka en styrkekram inför begravningen.

Det är tungt att begrava en förälder!

KRAM

skriven
#3: Tina- mamma till Julian

Jag beklagar att din pappa lämnat er! Min pappa gick bort på nyårsafton för 5 år sedan och det är verkligen så tufft, speciellt när man själv blivit förälder för då kan man lixom förstå när man ser på en annan människa så som man vet att ens pappa sett på en själv! Beklagar verkligen sorgen i alla fall.



Ang namnen så röstar jag såklart för Julian, ett mycket vackert namn om jag får säga det själv ;) Elliot är också ett väldigt fint namn..det hade även vi funderingar på när vår Julian låg i magen :) Ta hand om dig och magen nu!



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :