Allergier och eksem

Under mina tonår var jag väldigt utsatt med min nickelallergi, jag fick utslag av allt även jeansknappen. Fick sätta en tygbit på insidan av knappen för att inte få allt för mycket utslag, fick även utslag från klockan på armen och i mina öron kunde jag bara ha äkta silver eller guld. Det försvann med åren. Men sedan jag blev gravid har det kommit tillbaka och får nu även utslag från bh`n av bygeln.

Jag har även psoriases hade mer då jag var liten. Då hade jag på mina knän, armar och i öronen. Det blev oxå bättre med åren, har adock alltid fått dragits med eksemen i öronen och hörselgångarna.
Sen jag blev gravid har även psoriasen blossat upp mer igen, öronen är fruktansvärda samt att jag fått i hårbotten.
Jag hoppas och tror att även detta är en övergående fas och att de blir bättre då graviditeten är över.

När Mattias kommer hem från jobbet så ska vi åka in till stan för att kolla ut nån skön bh utan bygel, känns verkligen behövligt, inte alls skönt då de blossar upp igen och blir kliande svidande eksem.

Dagens löning är väldigt uppskattad, vilket jag antar att den för många just, Januari är alltid en trög månad då det alltid går lite mer pengar i December.
Ska även köpa hem semlor, har vart sugen på det länge nu och i eftermiddag så ska jag äntligen få mig en god semla till kaffet :)

Idag har jag inte gjort många knop faktiskt, har haft en riktig slappar dag. Längtar till imorgon som ett litet barn gör till julafton, har många gånger nu i min fantasi byggt upp vår vagn och tagit hem den och nu är det inte många timmar kvar. Vi ska äntligen få bli med barnvagn :D
På tal om det nu så kom jag på att jag missat att göra det jag hade på min todo-list, städa upp i den numera kallade barnvagns garderoben, vilket oxå är min walk in chloset (osäker på stavningen)
Just nu står det blåa ikea kassar på golvet, med sommar och vinterskor. Så jag ska nog ta tag i det på en gång så är det gjort :)

Kramen på er så länge!

Kommentarer :

#1: Sarah

Jag har stoppat i mig tre semlor senaste veckan! Gott!

skriven

Kommentera inlägget här :