Barnmorskan

Allt gick bara fint hos bm idag, blodtrycket var jättebra, samt alla mina värden. Jag fick MVG på allt:)
Jag har ökat bra i vikt sedan inskrivningen på inskrivningen stod vikten på ynka 48kg men idag har jag en vikt på 55.3kg. Vilket gläder mig jättemycket. Jag minns vilken ångest jag hade över mina låga vikt i början som bara sjönk mer och mer. Men nu går det åt rätt håll!
Jag fick oxå det efterlängtade moderskapsintyget med mig hem. Som nu ska skickas in till försäkringskassan.
Vi lyssnade även på hjärtat som slog på jättefint 140/150 slag i minuten. Sen visade hon även hur livmodern vuxit, den sträcker sig nu ca: 1.5cm ovanför naveln. SF-måttet skulle hon mäta vid nästa besök som blir i V.25. Jag mätte det själv hemma igår och mätte till 28cm om jag mätatade rätt, men det tror jag att jag gjorde.
Vi pratade oxå lite allmänt om allt möjligt och hon svarade på våra frågor. Hon skrev även ut mina journalhandlingar som hon ville att vi skulle ta med oss då vi reser till övik. Skulle nåt hända så skulle vi kontakta/åka till förlossningen och ha med oss journalen. Vet inte om man kanske alltid får med sig sin journal. För från och med nästa vecka så räknas vår lille kille som ett barn enligt lag (för oss har han vart ett barn sedan vi fick tillbaka honom i september) vilket innebär att händer det något nu att förlossning sätts igång så försöker den stoppas i den mån det går. Jag hade ingen tanke på det själv just då, utan det var hon som sa det. Det känns extra tryggt.  
Det var verkligen ett jättemysigt besök och vi är båda så nöjda med vår barnmorska.

Vi har bestämt oss för vad vår lille kille ska heta nu, och hans namn är Julian. Vi kan inte släppa det namnet och tycker det är så fint och det känns så rätt i hjärtat för oss båda.
- Lilla Julian Karlsson vi längtar så efter dig!!


Nu ska jag ta mig en varm och skön dusch, och sen bara mysa ner i soffan. det har varit en rätt jobbig dag, mötet på psyk idag blev lite ledsamt och jobbigt. Men väldigt behövligt. Blir alltid jättetrött och slut efter att jag laddat ur mig där. Men det är ändå skönt efteråt. Imorgon kommer jag vara piggare igen.

Kommentarer :

#1: lillmaria

Sov så gott inatt nu med den sköna, nöjda känslan du har! Härligt!

skriven

Kommentera inlägget här :