Vecka 26 (25+1)

Då var vi åter inne i en ny vecka, och den senaste veckan har känts som hundra år. Jag har varit så trött och slut. Har oxå varit riktigt förkyld med sömnlösa nätter. Ja den har varit jobbig, värst av allt har varit den enorma trötteheten som bara blivit värre och värre. Det har ju varit mycket jobbigt som hänt den senaste tiden så jag har relaterat tröttheten med det.

Men igår då vi var till barnmorskan så sa jag även till henne hur trött och orkeslös jag kände mig och hon tog då ett hbprov (blodvärde) på mig, som hon direkt konstaterade att det var lågt nu de låg på 103 och tidigare då provet  togs visade det 127. Hon gock även tillbaka i journalen och kollade hur mitt senaste S ferritinvärde (järdepåerna) var, det låg då på 103 vilket var helt okej, men hon bestämde ändå för att ta ett nytt prov av det värdet som jag fick svar på idag. De värdet var inte alls bra, det var så lågt som 14 under gränsen för vad det får fara så nu ska jag ta järninjektioner, en läkare från spec,mödra skulle ringa mig imorgon ang allt samt att hon även lämnar min provsvar till min vanliga läkare för att hon ska få se dom och ta ett beslut om fler prover skulle behöva tas.
Och jag skulle inte börja med järntabletterna utan vänta på att alt blir klart med järnsprutorna, vilket jag kommer kräva att de ska bli klart imorgon. Kan inte ha så låga värden utan att de inte sätts in hjälp på en gång, känns inte som att jag vill gå hela helgen utan att sätta in nån sorts behandling  tabl/inj .
Ja jag får veta mer om det imorgon.
Men förutom de dåliga järnvärdena så var allt annat okej, mitt sf-mått är 25cm vilket bm sa var jättebra.  Enligt den kurvan växer livmodern och Julian bra. Blodtrycket och blodsockret var oxå bra. Julians hjärta slog på fint oxå.
Min vikt ligger nu på 59.9kg vilket hon oxå tyckte var bra, min inskrivningsvikt var 48kg, var då i vecka10 :) Så jag låg redan ett par kg back där pga av att jag kräktes så mycket.

Ja på tal om kräk... så kräktes jag imorse vid05, vaknade av att jag mådde illa och gick upp, efter det så tog det inte länge innan jag kräktes som en tok. Måste nog ha väckt upp hela hyreshuset. Mattias kom upp helt groggy och kollade hur det var med mig. Huvva det var inge trevligt alls, min första tanke var magsjuka. Men då skulle jag vart sjukare, jag har mått illa resten av dagen men inte så att jag kräkts.

Det var en lite update från mig, jag har som sagt inte haft nån ork alls till att ens vara inne på bloggen, men bara jag får komma igång med järnbehandlingen så kommer jag bli en människa igen. För just nu är jag mer död än levande.

Magbild från igår :)



Kommentarer :

#1: Anna i gbg...

Nu är det tvåsiffrigt kvar till Lillen kommer ;-) Skönt att gå under 100-sträcket va!!??



Anna i gbg....

skriven

Kommentera inlägget här :