ZzzzZzzombietrött...

Zombietrött var namnet! Jag är helt färdig, tröttheten har lamslagit mig. Jag vill att det ska bli måndag nu, tankarna bara flyger runt som orkaner i skallen på mig. Hade bebisdrömmar inatt igen, hoppas det för gott med sig.
Vi pratar och disskuterar mycket kring måndag. Mycket pratar vi om hurvida vi kommer två embryon eller inte. Vi vill gärna ha två, och vi har verkligen oxå pratat om riskerna som en tvillinggraviditet för med sig. För när de sätter in två ägg så ökar chansen till tvillingar med 25% så vi känner att det är viktigt att verkligen pratat igenom det med varandra. Men hur det än bli så kommer vi vara otroligt glada och tacksamma för att vi fått komma så långt som till ruvarstatus. 

Ja, hur nervös jag innerst inne är ska man väl inte prata högt om. Men går inte runt och rädd & nervös hela tiden. Mcyket så drömmer man sig lyckligt bort till måndag & gruvsamt för hur dagarna kommer att se ut efter det.
På nåt sätt känner jag en stor press på mig själv, fast jag vet att jag inte kan påverka så mycket av vad som händer härnäst. Så vill man ju så gärna att det ska gå bra.
Jag vet redan nu att jag kommer spendera det första 24timmarna i liggande läge efter återföring. Och jag sa till Mattias igår att får vi tillbaka två så beställer jag en liggande sjuktransport från kliniken och hem, så får det dra över mig direkt till sängen därifrån, hahaha ja vi skämtar rätt mycket med varandra jag och min bästa hälft. Annars skulle man inte orka, man måste få vara lite ironisk ibland i den sits vi sitter.

Mattias har tagit vara på dagen och dragit till skogs för att plocka blåbär, jag hade gärna följ med om det inte vore för hur jag mår. Jag kan fortfarande inte gå helt upprätt och har ont i buken. Det har ju inte blivit värre, men jag har fortfarande ont. Hoppas det hinner bli bättre till på måndag. Sen gör ju inte progestronhormonet en piggare heller. Bara att bita ihop och hålla ut, det ska bara komma ut nåt gott av det i slutändan nu.
Vi är hoppfulla ♥♥ ♥♥ ♥♥

Kommentarer :

#1: Tonci

Tack för dina fina ord hos mig! Jag håller alla tummar och tår att ni lyckas med ert försök.

Stor lycka till!!

Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :