Vecka7 (6+0)

Äntligen är det onsdag igen och det är dags att byta vecka, vecka7 känns som ett delmål för mig då jag har haft två missfall tidigare innan denna vecka så känns det nu extra gott att få påbörja sjunde veckan untan några som helst aningar om missfall :)
Min sömn har rubbats om totalt de senaste dagarna och jag känner mig inte som en männsika längre. Jag vaknar vid tre sen kan jag inte somna om och ligger bara och snurrar i sängen till 06-07 då får jag somna in igen. Hela den här veckan har jag vart vaken då Mattias väckarklocka ringt.
Natten till tisdag så ville jag helt seriöst hugga av mig benen. Hade ett så fruktansvärt restless legs anfall att jag var vaken precis hela natten, fick inte en blund och vankade bara av och an om vart annat jag masserade vaderna. Usch det var inge trevligt alls. Jag hoppas sömnen blir bättre, väldigt tråkigt att sitta vaken på nätterna.
Illamåendet går upp och ner, idag har jag vid flera tillfällen trott jag skulle behöva spy men det har gått tillbaka. Kliniken skrev ut lergigan comp till mig mot illamåendet och jag tycker faktiskt att de funkar. Tog en för en stund sedan och nu börjar man lite smått bli människa igen.

Idag är jag jättetrött och har ont i ryggen/svanken och i huvudet, tröttsamt helt enkelt. Men än om jag stundvis mår urk så är det värt allt . Det är ju övergående och lilla liten får göra mamma hur sjuk som helst bara den stannar hos oss.

Kommentera inlägget här :