Ruvdag 2

Magen molar på, igår kväll började jag lite smått att må illa. Har inte saknat att må illa, men jag gör det så gärna, bara vårt hjärtegryn har nypit  sig fast. Och har det bestämt sig för att stanna så sitter det där nu, en blastocyst fäster inom 24timmar. 
Och som alltid blir jag sjukt sugen på tomater, små körsbärstomater. Vet inte hur många smörgåsar jag åt igårkväll, Mattias skrattade då han såg mina mackor som var totalt täckta med tomatskivor i dubbla lager =)) MUMS så gott! Han köpte på lösvikt då han handlade och tillslut så åt jag ur påsen som om det vore en godispåse, självklart sköljde jag dom i vatten innan =)

Än så länge känner jag mig rätt lugn, den vidriga ruvningshjärnan har inte dragit igång riktigt ännu, och den saknar jag verkligen inte. Jag behåller bra mycket hellre de lugn som jag oftast känner för tillfället.
Hopplösheten har gjort sina små försök med att gripa tag om mig, men än så länge klarar jag av att slå bort den.
Hade gärnat vela ha en lite lucka på magen som jag kan öppna och kolla hur det står till med vårt lilla gryn, om de fortfarande hänger kvar. Jag såg för ett tag sedan att de sålde på blocket gynstol samt en ultraljudsmaskin, hahaha man kanske ska slå till :P (lite ruvningshjärna har jag nog allt ändå)

Nu måste jag stoppa nåt i magen, en tomatmacka kanske =)

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej!



Jag hittade hit då du kommenterade mitt inlägg på Familjeliv plus med Blastocyster. Roligt att läsa om någon som är i exakt samma situation. En lucka på magen vore otroligt praktiskt. ;-)



/ Anna

skriven
#2: lillmaria

Heja, heja kämpa på! Vad kul att de kunde få sätta in ett riktigt fint ägg tillbaka!

Jag kan föreställa mig dig liggandes i din nyinköpta gynstol ätandes tomater i nio månader :-) Haha! Som du själv skrev; det är jätteviktigt att orka skämta mellan varven. Min varmaste kram till er båda!

skriven
#3: lillmaria

Heja, heja kämpa på! Vad roligt att de kunde få sätta in ett riktigt fint ägg tillbaka! Jag kan föreställa mig dig liggandes i din nyinköpta gynstol ätandes tomater i nio månader. Haha! Som du själv skrev; Det är viktigt att orka skämta mellan varven. Min varmaste kram till er båda!

skriven

Kommentera inlägget här :