Den magiska ruvartiden 06:00

Vaknade vid den magiska ruvartiden 0600 idag, blåsan tryckte på så jag gjorde ett snabbt toa besök, noterade då jag gick till toan att Mattias fortfarande låg kvar i sängen och sov, så jag förstod på en gång att klockan iallafall var innan 07, när jag tittade så var den prick 06, det klockslaget har föröljt mig vissa mornar under ruvning.
Jag tycker att jag behöver kissa mer och är ständigt småsugen på nåt, ja tycker att jag äter hela tiden =)

Tyckte när jag vaknade 06 att de var lite för tidigt för att ta progestronvaggisen, så jag la huvudet på kudden och försökte somna om. Jag vaknade igen vi 0930, det blev en skön sovmorgon. Tog då progestronet, lät det verka en timma innan jag klev upp och gjorde mig frukost, jag som annars måste vara vaken ett par timmar innan jag kan äta. Det blev lite kaffe, tomatsmårgås och ägg.

Magen molar fortfarande på till och från, ibland värker det till ordentligt. Jag hoppas att det är vår älskade lilla arbetsmyra som jobbar för fullt med att tryggt boa in sig! Brösten ömmar, men det har dom gjort under hela behandlingen. Fast de senaste dagarna har det även vuxit på sig lite.

Med alla konstgjorda hormoner jag nu har i kroppen så vet man som sagt inte vad man ska tro, progestronet är känt för att ge graviditets symtom. Och än är det på tok för tidigt för att spekulera i nåt. En dag i taget.. tio dar till testdag...puuust!
 

Kommentarer :

#1: Anna

Så jäkla spännande men gud vad skönt adet är att inte vara den som ruvar. Det är en jobbig period. Jag tycker det låter mycket lovande!!!



Tummarna är blåvita här så hårt håller jag dem...

skriven
#2: Denise

Tack Anna! Ja, jag hoppas att vi som ni oxå har turen att få plusa med hjälp av menopuren =) Vilket litet rim jag fick till :D



Kram Kram

skriven

Kommentera inlägget här :