Vecka 8 (7+0)

Känns helt underbart att få posta den veckan i bloggen med vetskap om att allt oxå är bra med liten.
Vi kom så här långt (typ) första graviditeten oxå, men då vi var på vårt första vul då så sa dom att fostret var lite litet och att hjärtat inte slog än, vilket de san kunde vara fullt normalt. Jag var ungefär lika långt gången då som jag var på vulet igår. Och efter att ha sett liten igår med ett tickande hjärta och i rätt storlek. Så inser vi nu hur fel allt redan var på första vulet vid den första graviditeten. Vi fick en ny tid efter två veckor då och då konstaterades MA (missed abortion) embryot hade bara vuxit ytterst lite och det fanns ingen hjärtaktivitet. Graviditeten hade då stannat av men kropp hade inte kopplat det. Jag fick då hjälp tillslut med att avsluta det med hjälp av skrapning.

Jag befarade ju då jag satt här och nattsuddade inatt att jag skulle få igen för mitt illamående idag och gissa om att jag är glad att jag ändå satt vaken inatt och kunde få i mig lite mer än 1l vätska innan jag la mig igen. För idag är det helt stopp, har fått i mig nån klunk nu och då, lite kräm med mjölk och en clementin.
Till middag idag ska vi göra makaronpudding med bacon i, en av mina favoriträtter. Brukar kunna äta en hel gratängform själv :D Och det blir alltid över och den är lika god att värma på iefterhand och bara gå och småäta av. Jag längtar tills de blir middagsdags och hoppas att jag får i mig nåt. Tog en lergigan då jag klev upp men den har hjälpt föga idag :/

Ställde mig på vågen tidigare idag och mitt illamående ställer till det ordentligt tycker jag, jag har gått ner 2kg på en vecka och vägde bara 48kg :( Jag är nog liten i vanliga fall och har inte alls mycket att ta av. Så imorgonbitti ska jag ringa bm och kolla vad hon säger. Det är säkert fullt normalt, men jag känner ändå att jag vill höra mig för. Hellre en fråga för mycket än för lite :)


Mycket gosaker som drar igån på tv ikväll oxå, först Arga Snickaren, grey`s och efter grey`s börjar det någon ny serie på femman som kan vara bra.
Och imorgon på 3:an kl20 så börjar Drömmen om ett barn. Tror den är mycket bättre än de som går på svt1 Barn till varje pris. Mycket att se på dumburken nu, det är an fördelarna med hösten alla goa tvserier drar igång igen:)
Följer ni några serier på tv?

Kommentarer :

#1: M

Jag gick också ner i vikt i början och vägde som du, men det var ingen fara för fostret. Men det viktigaste är att du får i dig vätska!! Jag levde på isvatten och massor av melon, annanas och äpplen under några veckor ;) Passa på att äta när du mår mindre illa.

Började öka i vikt efter v 15, och har nu lagt på mig 12 kg.



Kram

skriven
#2: Denise

Tusen tack vännen för ditt svar, blev genast mycket lugnare :) Jag gör precis som du skriver så snart jag får tillfälle och nu är jag riktigt hungrig och mår illa, men jag tror det kommer kännas bättre efter lite middag. Man får småäta medans man kan helt enkelt. Får behålla vitaminerna iallafall vilket är ett plus. Tack igen du lugnade mig och min man enormt nu!

Kram Kram

skriven
#3: Ofrivilligtbarnlösa

Hej!

Grattis till ert tickande hjärta. Jag hoppas att jag också får se ett sånt om 3v. Min förra graviditet slutade också i MA och jag hoppas inte att det kommer att upprepa sig. Jag är i v.6 nu.

Kram

skriven
#4: Denise

ofrivilligtbarnlösa: Tack så mycket hoppas som sagt att ni får samma underbara ögonblick på erat vul. Helt magiskt! Jag har försökt att kommentera din blogg flera ggr men de går inte fram, de jag skrivit försvinner bara i rutan. Men den skickas inte :/ Så du vet att jag försökt men det inte går :)

skriven

Kommentera inlägget här :