V10 (9+0) och två fina godispåsar <3

Veckorna rullar sakta men säkert framåt. jag frågade min bm hur man räknade och sa dessa veckor man är i och som jag just skrivit där uppe säger man, men om vi behöver uppsöka sjukhus så räknar dom 9+0 och skippar v10. Det var skönt att få lite kläm på det, en vän till mig förklarade även samma och jag ville fråga min bm för att se vad svaret blev hos henne -vilket blev samma :)

Igår fick vi tiden till spec.mödra, vi fick först den 31oktober, men då vår bm helst ville att vi skulle vart där innan den 25:e då vår inskrivning är så bokades den idag om och den nya tiden blev 24:e kl11. Nu längtar jag som en tok till den 24:e för att se om allt fortfarande är bra med liten efter de kritiska veckorna som vi nu befinner oss i, det är nu moderkakan ska börja ta över vilket tyvärr ibland leder till mf hos vissa. Usch... vill inte vara med om det nu, skulle det hända så vet jag inte om jag gå igenom det här igen, vet inte hur tron och hoppet någonsin ska kunna komma tillbaka.

Igår fick vi varsin "godispåse" En rosa jättesöt papppåse till mig och en likadan fast blå till Mattias.
I dom var det lite presenter till oss och kommande bebis.
I min påse var det två böcker Ett barn blir till och en tillhörande dagbok till den boken där jag själv kan anteckna viktiga händelser under graviditeten, de låg även tre jättefina gravidtröjor i den med olika tryck på, den ena hade en så fin text så jag blev alldeles tårögd då jag såg den. Sen var det oxå en rosa lite body och en rosa jättegullig mössa.
I Mattias påse låg det en jätterolig pappabok, en tröja som det stod: winning sperms på, och ett par små jättetuffa jeans och en mörkblå body till blivande bebis.
På en av mina tröjor stod det : Jag vet så lite om dig, fast du redan är här men jag älskar dig mitt barn.. vem du än är!!
Mattias pappa och hans fru hade med sig dom då de kom för bi igår, så gulligt av dem. Vi blev väldigt glada!

Kommentarer :

#1: Werkestam

Skönt att du tog upp det med henne :)

Härligt med godispåsar!!!

Kramar från oss

skriven
#2: Längtan

Grattis till ny vecka.

Jag skulle också har bytt vecka idag om världen velat annorlunda :-(

skriven

Kommentera inlägget här :