Nattsuddar av bebislycka :)

Jag kan inte sova, vilket beror på hormoner, illamående och självklart den underbara nyheten från vulet-lyckoruset :)
Jag dricker oxå mot alla odds vatten och hoppas får behålla det. Börjar känna mig lite uttorkad, färgen på mitt kiss talar för det. Och sedan illamåendet grep tag så har det varit dåligt med vätska som kommit ner, då den oftast lika fort har kommit upp igen:/
Har inte kräkts idag, vilket har vart väldigt skönt. Kan få igen för de imorgon men jag hoppas inte. Jag hoppas jag får vätska upp mig lite istället.

Testerna är undanstoppade och jag kommer nog inte ens ha det minsta sug att plocka fram dom, inte som jag känner nu iallafall. Då oron tar vid så vu ju nu en underbar bild här hemma på vår hittils fullt friska lilla liten. Mitt hjärta bara smälter då jag tittar på den lilla "klumpen"- Vår lilla klump :)
Nästa vecka har vi förhoppningsvis en ny bild med oss hem.

Undra om jag ska ta och våga ringa mvc nu för inskrivning... vore nog på sin plats. Hihi.. -Vi ska  förhoppningsvis för första gången få gå på inskrivning hos barnmorskan :) För nu tänker jag då inte behöva få avboka den. Vi väntar barn nu, så är det bara!

För första gången känns det på riktigt, men vi båda tycker ändå att det är en smula overkligt. Det sjunker inte in riktigt. Behöver nog ett par dar. Om inte så får vi en repris om sju dagar.

Måste beskriva själva vulet oxå när jag ända svammlar på här i nattmössan :)
Vi behövde inte sitta många minuter innan ssk Maria kom och sa att hon nu skulle hämta läkaren. Hon gick iväg och kom tillbaka lika snabbt, kort där efter kommer ssk Ingela smygandes och slår sig ner hos oss. Hon har följt oss genom den hela första IVF och nu på den tredje. Den andra hade vi inte henne, men jobbar bara mån-ons och jag tror våra tider då blev på hennes lediga dagar. Hon sa genast att hon gärna ville följa med oss in ifall det var okej med oss, och självklart tyckte vi det.
Vi hann prata om lite ditt och datt innan läkaren kom och visade oss till gynrummet.
Hon berättade även för mig att estradot plåstren som jag har och ska fortsätta med är som babyklister, det stäker slemhinnan jättemycket och gör det jättetrivsamt för det lilla pyret.
Hon förstog oxå vår oro fullt ut och att jag testade tyckte hon inte heller var konstigt efter allt vi gått igenom. Hon tyckte det var att jag ringde så vi får kolla upp det.

Väl inne i rummet så var det bara att hoppa upp i stolen, inge onödigt snack innan för att dra ut på lidandet. Hon behövde inte leta länge förrän hon hittade på liten, Ingela står brevid och tittar nervöst med handen för munnen, sen utbriste hon - Titta nu där på skärmen där tickar hjärtat på så fint. Hon såg det före läkarens ens hann reagera. Vi spände ögonen och koncentrerade os på skärmen och visst var det något som tickade fint där, som et litet gummiband som gick upp och ner. Vi brister båda ut i gråt och läkaren säger att vi har inget att oroa oss för, det ser jättefint ut. Och vi såg ju själv hur hjärtat slog :) Jag kliver upp och det blir världens kramkalas, Ingela är alldeles tår ögd av lycka och kramar om oss flera gånger.
När vi sedan kommer ut ur rummet så står det ett litet gäng nervösa sköterskor och tittar mot oss, Ingela kramar om mig igen och ger dom tummen upp och vi möts av stora leènden :D
Jag frågade oxå om vi fick behålla vår tid vi hade nästa vecka oxå och det fick vi självklart göra.

Jag kan inte med ord beskriva min tacksamhet mot vår klinik för den hjälp vi fått och allt dom gjort för oss. Till våren kommer dom få den godaste smörgåstårtan ( Mattias gör supergoda) och den finaste blomman som tack för allt! Det är väl ändå det minsta man kan ge tillbaka.

Vart ett litet hattigt inlägg det här, hoppas ni hängt med :) Jag skyller på att jag inte är i mina sinnes fulla bruk :P
Tack igen för era fina kommentarer och gratulationer, ni är guld värda!
Och för era tummar som fortfarande hålls så dom vitnar ;)

Kommentarer :

#1: kicki

Köp resorb & drick finns ju goda smaker på dom nu e inte alls så farliga att dricka om du inte väljker appelsin men vildhallon e god

skriven
#2: Yrväder

Ibland kan det gå lättare att dricka sådant som inte är kallt. Jag värmde vatten i vattenkokaren och blandade med kallt vatten till lagom värme, ibland med citron eller ingefära i för smaken. Det stannade nere bättre än kallt vatten. Blev så glad att läsa att ni fick se ett litet hjärta... tår i ögat där... Hoppas du mår bättre snart, jobbigt att inte få sova, så var det för mig med, men jag skyllde det på kortisontabletterna jag åt. Kanske inte var enbart deras fel i alla fall. Kram

skriven
#3: langtarefterliten

Åh grattis!!! Vad underbart härligt!! :-) Lycka ♥

skriven
#4: Denise

Tack så mycket för era era tips. Fick inatt i mig lite mer än en liter vätska som jag oxå fick behålla. Somnade vid 04, men idag är det vidriga illamåendet tillbaka. Så det ska bli spännande att se hur denna dag urartar sig :/



Resorb med vildhallon smak lät helt okej, den med apelsin skulle nog komma upp lika fort igen. Men jag ska kolla om den finns här nere, har aldrig hört om den förut. Men värt ett försök om den finns :)

skriven
#5: Denise

Yrväder: Hur mår du nu efter allt ni fått gå igenom? Tar ni en pause, eller hur blir det för er framöver? Massa kramar till dig!

skriven
#6: Yrväder

Tack för att du frågar. Jag har varit hemma och återhämtat mig lite, första dagen på jobbet idag. Lite svårt att koncentrera mig, men det går ändå hyfsat. Har hört av flera bl a barnmorskan på KK att det kan vara lättare att bli gravid igen när man nyligen varit gravid. Vi hoppas på det och är inställda på att göra ett nytt försök så snart som möjligt. Måste få en naturlig mens först bara. Kram, kram!

P.S. Hur lycklig man än är över graviditeten så ÄR det tillåtet att tycka att det är jobbigt också...D.S.

skriven
#7: Denise

Vad skönt att höra att ni ändå orkar se framåt igen. Jag var med om samma sak ni fick utså på min första graviditet. Och det är tufft om man känner sig så grundlurad av sin egen kropp. Vår bästa medicin har vart att köra på igen så snart kroppen har hämtat upp sig igen så jag förstår att ni fortsätta igen så snart som möjligt. Jag har oxå hört att man har lättare att bli gravid igen då man just varit det, kroppen har visst ett otroligt minne på den fronten. Jag håller tummarna för er och håll mig gärna uppdaterad om hur det går för er. Vila och ta hand om varnadra så gott det går nu!



Tack för det sista du skrev, för än om jag är lyckligast i hela världen så är det väldigt jobbigt och ledsamt att behöva må så dåligt. Orkar inte göra nåt, latmasken har satt betong i rumpan på mig :P Jag har gått ner 2kg på en vecka och idag då jag vägde mig stod vågen på 48kg, så imorgon ska jag prata med barnmorskan om det. Känns inte bra då jag redan är liten sen innan och inte har mycket att ta av.

Det är säkert fullt normalt, men det oroar mig och många runt omkring mig så jag får se vad hon säger om det imorgon.

Kram Kram

skriven
#8: Sarah

Hällde ett par tårar! Lyckliga du och förhoppningsvis jag med efter mitt vul om en vecka

skriven
#9: Yrväder

Tack Denise! Jag förstår din oro över vikten. Jag väger själv kring 50 normalt och har lätt för att gå ned i vikt om jag blir sjuk och svårt att gå upp igen. Många tror att det är något bra, men jag skulle gärna ha lite reserv att ta av... Hoppas du får bra råd av barnmorskan! Kram

skriven
#10: Denise

Tack Sarah!! Jag hoppas verkligen att ni får samma underbara ögonblick som vi fick :)

skriven

Kommentera inlägget här :