Inskrivnings-samtalet

Då var det klart, vi är nu inskrivna hos barnmorskan. Gravid för 4:e gången men detta är första gången vi fått komma så här långt.
Vår barnmorska är hur underbar som helst, hon gav mig tipset att börja med vattenyoga, för att träna upp muskulaturen och på så vis kanske få mindre av mina krämpor i rygg och nacke som jag har skador på sedan en trafikolycka. Då jag nu inte kan äta min smärtmedecin så finns det risk för att de kan bli lite kämpigt senare.
Så jag har ringt till Grand nu där de håller till och första gången var gratis och sen kostar de 150:- per gång eller så köper man ett klippkort med tio pass för 1000:-. Det var ju inte det billigaste men om min kropp mår bra av det så kan det nog vara värt det. Så det ska jag absolut testa. Onsdagar 17:30 är passen.

Mitt urinprov såg jättefint, och mitt hb låg oxå bra till. de andra proverna hon tog får hon inte svar på först imorgon, så då skulle hon ringa mig ifall nåt var tokigt. Hon bokade även in en tid till läkaren på vc åt mig imorgon kl 11, där hon ville jag skulle få kolla upp problemet jag fått i min vänstra arm/tumme. Det gör nu även ont samt att tummen rycker och hoppar. Hon trodde tyvärr att detta problem skulle följa mig hela grav och ville det skulle tas upp med läkaren då jag eventuellt kan komma till att behöva en skena på handen/armen för att underlätta besvären.

Efter bm så åkte vi in till stan, jag var till apoteket och fyllde på medecin förrådet. Men fy vilken pers det var, gick med illamåendet upp till halsen och trodde jag skulle kräkas när som helst. Så utflykter är inget för mig ännu :( Jag mår fortfarande blä och lergiganen hjälper föga.

Hon skulle även ringa till spec.mödra igen för att lägga till att vi behöver gå igenom en del inför förlossningen. Då jag pga av många personliga skäl valt planerat kjejsarsnitt. Så i slutet på november får vi även veta hur det blir med det. Jag tror jag kommer få ett snitt med tanke på vad saken gäller för. men det är ett beslut som en läkare har sista ordet av.

Mellan den 21-27 december blir det rutinultraljud och vi frågade nyfiket till hur de ställer sig till att berätta könet om man vill. Och är det så att vi båda är överens om att veta så måste de berätta sa hon. Och vi vil absolut veta innan vem vår lilla liten är. Vi har så mycket spännande att se fram emot nu och vi längtar sjukt mycket efter att få pricka av varje delmål vi har framför oss.

Det var lite om vad vi haft för oss idag, vi var även in på proffsen och spanade in en skötbädd och ett påslakan set som vi ska inhandla. Sen hade de även fått in gravidkudden som jag vill ha i grått :) Kommer sova som en gud med den kudden sen.

Kommentarer :

#1: Sandra - mamma till Molly

Hej, jag kom in på din blogg för ett par månader sedan men aldrig kommenterat vilket jag ber om ursäkt om. Vet hur tråkigt det är när läsare aldrig kommenterar men jag har inte vetat vad jag ska säga om er tidigare situation när man inte varit "där". Jag vill nu gratulera er till graviditeten och hoppas att du snart mår bättre!



Jag bor också i Falun och gick på gravidvatten-yogan när jag var gravid med min dotter för foglossningsbesvär och jag rekomenderar den starkt! Avslappningen på slutet är det bästa med hela passet och stunden i bastun efteråt. Man lär känna en hel del härliga blivande mammor, en av dem jag lärde känna är idag en av mina bästa vänner! :)



Ta hand om er och all lycka till er i framtiden!

/Sandra

skriven
#2: Anna

Gravidkudde är det bästa. Tack vare den kan jag sova ok. Fått en av svägerskan i Aussie, den är lika lång som jag och helt underbar!



KÖP!

skriven
#3: Nilla

Vad härligt att allt flyter på nu och att du är piggare!Jag kommer fortsätta följa dig fram till bf!/Kram Engel på familjeliv.

skriven
#4: LadyBond

Härligt!



Men du Denise. Basta inte. Det kan du få missfall av.

Det är sant, står i de flesta gravidböcker och det är på riktigt och bm brukar informera om det.



Åh, den gråa gravidkudden är gudomlig.

Jag hade den med Linnea..och använder den redan igen. Så skönt.



Kramkram!



skriven
#5: Denise

Tack så mycket tjejer, och tack sandra för din kommentar och jag vill även säga att man behöver inte alltid kommentera än om det är roligt att få, så är det helt okej att följa ändå :)



Lady : Nä jag kommer inte basta, vet att de kan leda till missfall samt att jag får panik av den vidriga värmen, så jag kommer åka hem efter passen. men som jag mår just nu så kommer jag inte iväg ännu är mer död än levande, känner mig inte som en människa. Jag längtar till de vänder.



Massa kramar till er

skriven
#6: Ofrivilligtbarnlösa

Vad skönt att inskrivningen gick bra. Vi ska dit imorgon och vi har inte kommit så här långt någon gång tidigare. Känns spännande.

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :