Inlagd på sjukhus

Då vågen idag visade ytterligare viktminskning så blev jag riktigt orolig och vi ringde till sjukvårdsupplsningen och jag berättade hur jag haft de senaste 2veckorna men kräkningar samt även diarre. De ville att vi genast skulle åka in för att få allt uppkollat där de även kunde hjälpa till med uppvätskning ifall behovet fanns.
Sagt och gjort. Inne på akuten gick allt väldigt fort, de satte infart på en gång, tog blodprover för att se hur det såg ut med salter i kroppen för att skulle kunna se vilket dropp jag skulle ha. De kom fram till att jag har näringsbrist, lågt blodtryck och rejält uttorkad. Innan jag fick komma till avdelningen så ville de oxå oxå kolla hur det var med vår lilla liten, liten mår hur bra som helst hjärtat slår på och h*n har även vuxit sedan i tisdags. Så liten mår prima men blivande mamma mår blää. Det känns så bra att de tog mig på fullaste allvar då jag ringde och här på akuten var det inge snack om saken -Jag skulle läggas in.
Så nu ligger jag här med ett dropp, frågade om en frukt men fick då veta att jag ska vara helt fastande i 2dar endast dricka lite vatten till medicin intag. Det för att magen skulle få vila och komma igen sig. Just nu får jag all näring jag behöver i droppet. Men det känns lite konstigt att jag inte ska få äta något alls på två dar :/

Kommer bli långa dagar det här, det är ju aldrig roligt att ligga på sjukhus. Men som jag sagt förr jag gör vad som helst redan nu för det lilla livet jag bär på.

Uppdatering kommer eftersom.

Kommentarer :

#1: Längtan

Vad skönt att du blev tagit på allvar!!



Tack för din kommentar hos mig och för din information om skrapning. Då ska jag försöka undvika det så långt det går. De där "helvetestabletterna" har jag ju redan fått ta en gång tidigare. Trodde inte att jag skulle behöva ta dom igen...



Kram

skriven
#2: Längtan

Vad skönt att du blev tagit på allvar!!



Tack för din kommentar hos mig och för din information om skrapning. Då ska jag försöka undvika det så långt det går. De där "helvetestabletterna" har jag ju redan fått ta en gång tidigare. Trodde inte att jag skulle behöva ta dom igen...



Kram

skriven
#3: Sarah

Ojdå, men nu är du i trygga händer. Dina bloggsystrar följer dig med spänning. Du fick i alla fall ytterliggare ett tjuvkik på din lilla bebbe, lyckos dig. Håller tummarna för att du snart mår bättre. Kommer titta in på din sida oftare. Kram

skriven
#4: Anna

Kram på er. Hoppas att illamåendet blir bättre och att droppet gör susen! Kram

skriven
#5: LadyBond

Kram och hoppas du får må bättre snart.



Tänker på dig. <3

skriven
#6: langtarefterliten

usch då.. inte roligt att vara inlagd på sjukhus.. men vad skönt att du blev tagen på allvar o att den lilla i magen mår bra. hoppas du mår bättre snart!

skriven
#7: Suz

Krya på dig!

skriven
#8: Nilla

Hoppas att du snart är pigg igen! Var rädd om dig/er!/Kram Engel.

skriven
#9: M

Ush och fy :( Men droppen kommer nog att göra susen! Skönt att den lille mår bra.



Krya på dig och hoppas du snart känner dig lite bättre!!

skriven
#10: lillmaria

Hej Denise!

Jag tycker det känns jätteskönt att du är under uppsikt nu hela tiden och får precis rätt näringsbalans till dig själv och lillaliten. Som du tidigare har skrivit så är det ju bra med tydliga tecken på graviditeten, men man blir ju smått galen av ständigt illamående.

Ett tag till och sedan kommer det säkert att gå över!



Jag skickar en jättelåååång kram till dig! Mamma hälsar så mycket till dig också med önskning om att allt kommer att gå bra för er! /lillMaria

skriven
#11: Knoddis2010

Usch vad trist att du blev inlagd :( Det blev jag också, 3 ggr och jag tyckte faktiskt att det var superskönt! Hemma fick jag inte behålla något, men på sjukhuset kräktes jag inte alls! Miljöombytet hjälpte verkligen.. Allt sterilt och rent och inga LUKTER! Mitt illamående gick över helt i v 15-16. Nu är jag i v 19 och mår super! Längtar tills RUL på torsdag. Håller alla tummar för dig/er. Jag VET att det går vägen nu <3 Kramar

skriven
#12: Marielle

Huvva och fy!! :(

Många kramar till dig och hoppas att du blir bättre snart, krya på dig!!

skriven

Kommentera inlägget här :