En helt underbar barnmorska.

Då var jag hemma igen från besöket hos bm, som var hur underbar som helst och hade full förståelse för vår situation. Den 25 oktober ska vi dit nästa gång då skriver vi in oss, nu var det bara hälsosamtal och vi fick ta upp det frågor vi hade och hon svarade jättebra på dom. Hon förstod oss oxå då vi sa att vi har svårt att riktigt ta till oss denna graviditet och att vi är mycket oroliga, vilket inte alls är konstigt med tanke på allt vi gått igenom för att komma dit vi är nu. Vi bad om att få ett extra vul nu innan vecka12 tolv för att utesluta att graviditeten inte stannat av. Så hon har nu skickat en remiss till specialmödravården där vulet kommer ske samt att dom oxå ska ta ställning till hur fortsättningen med fragminen blir efter vecka12. Hon trodde oxå att vi skulle hinna få en tid dit innan vi ska till henne nästa gång, de brukar vara rätt snabba. Vi är jättenöjda med henne och den info och stöd hon gav oss. Jag sitter nu och försöker smälta och ta in att vi äntligen fått komma så långt som vi gjort. Blev väldigt trött, jag cyklade ner dit och när jag kom hem var benen som spagetti och jag har inte hämtat upp flåset än och då tog jag det ändå lugnt. Hon berättade oxå att min blodvolym i kroppen har redan ökat med 2l därav av tröttheten och de dåliga flåset.

Hon tykte inte vi skulle oroa oss för min diarre och lugnade oss med att bebis får och tar det den ska ha och blir det nåt över så får jag det, vilket gör att jag är så slut och orkeslös. Hon ville inte att jag skulle stressa med att väga mig var dag som läkaren sa, utan att jag först på måndag skulle väga mig och se hur det ser ut och står jag då kvar på 47.3 eller mindre så ska jag ringa direkt till gyn och inte ringa sjukvårdsupplysningen, för de kan ge fel info. Kändes skönt att jag kan glömma vågen ett par dagar som jag just nu ser som ett stort stressmoment.
Vi känner oss nu mycket lugnare båda två och vi är så glada att vi fått en så fin bm.

Nu ska jag stoppa lite lunch i magen, sen blir det nog lite vila. Blev alldeles slut efter mötet. Mycket info att ta in samt att man oxå varit lite spänd inför det första besöket.

Kommentarer :

#1: Anna

Vad skönt med en bra BM. Hon verkar ha en sund och bra inställning. Hoppas att du snart mår bättre!

skriven

Kommentera inlägget här :