De rullar på...

Har vart lite lat här med inlägg, ber om ursäkt för det. Men jag har sedan i onsdags haft dagar då jag faktiskt mått som en människa, kunnat röra mig som jag vill utan att bli kräksjuk och även kunnat äta som jag vill vilket självklart har blivit en hel del. Nu är jag tillbaka där jag började, det finns ingen botten i mig småäter på nåt typ hela tiden :D

Vi hade en jättemysig eftermiddag i onsdags, efter vi ätit så gick vi runt ett par timmar på stan och bara kikade på bebisgrejer. Vi avslutade stadsturen på babyproffsen där vi inhandlade den otroligt sköna gravidkudden till mig och skötbädden till Lillkarlsson.

Förra veckan köpte vi en doppler och de semaste dagarna har vi fått in bebis hjärta hur bra som helst. det slår hur snabbt som helst och låter som en skenande häst. Det är så häftigt. Vi köpte dopplern på teknikmagasinet för 350:- och jag kan varmt rekomendera den.

Jag har även börjat få en söt liten bula på magen som putar genom alla kläder jag tar på mig. till och med i vinterjackan ser man magen puta ut. Det känns inte som jag tittar på min egen kropp då jag ser min mage som för varje vecka som går nu börjar få en fin form. Det känns så overkligt och jag blir allldeles varm i hjärtat. Och att få titta på Mattias och hans ansiktutryck då han ser vår lilla kula är helt oslagbar. Det är en lycka som går rakt igenom kroppen.
Jag har nu slutat ta mina sprutor i magen och sätter dom numera i låret, vilket jag tycker gör mycket ondare. Men min mage är så sönder stucken så den behöver vila nu. Så nu är de låren som är utsatta istället.

Får jag fortsätta att må så här bra så ska jag nog försöka ta mig på ett pass vattengympa på onsdagkväll. Tror det kan vara en superskön träning för kroppen.

I helgen har vi bara tagit det lugnt hemma och tagit vara på varandra, jag har mått så dåligt den senaste tiden så det har vart en hur mysig helg som helst.

Nu ska det börjas med middag som idag blir ugnstekt falukorv med heml. potatismos. Mmmm det ska bli så gott. Det jag nu har cravings på är gröna äpplen, gurka, juice, gurka kan jag få ett sjukt sug efter :D

Kommentarer :

#1: Sarah

Åh Denise! Jag blir alldeles varm i hjärtat av ditt inlägg! Så glad att du mår bra igen! Jag har tänkt flera gånger hur det går för er med dopplern. Går mitt VUL bra på onsdag ska jag också köpa den! Riktigt söt skötbädd ni köpte.

Det som gjorde mig gladast var biten om att din man beundrar kulan. Känner igen det. Visst blir man helt lycklig. Jag har aldrig så ofta som nu fått höra av min man att jag är så fin och vacker som just nu. Och jag tycker detsamma. Som vi lägtat fter detta!



Lillkarlsson urgulligt namn på lilla liten!

Stackare med sprutorna... Men bra att variera lite. Men visst är man känsligare på låret. Man kan även ta dem i fettkudden över ballen, bilringen. Om du har någon dvs hehe :)



Hoppas du kan komma iväg på vattengympan, låter verkligen välgörande för kropp och själ. Och visst är det gott och äta! Jag har blivit sånt matvrak och undrar vad våge kmmer stanna på om ett par månader hehe.



Jag har saknat dina inlägg, så kul du är tillbaka. Men jag har varit borta jag med. Ibland blir det ju så, man har inget att skriva om!



Kram till dig vännen

skriven
#2: LadyBond

Hejsan!



Doppler, tänkte köpa angelsound..



Men min bm och läkare varnar för den eftersom den sänder ut ultraljudsvågor och man vet inte hur det påverkar bäbis,så använd den med måtta..och hittar man inte hjärtljuden på en gång så använder man den för länge. De sa att om man inte hittar hjärtljud efter 5 sek så ska lägga ifrån sig den.



Själv så vill jag inte utsätta Disney för det. Även om det är mysigt. Varannan vecka ska man kunna använda den utan risk.



Och vanliga VUL -kan skada om man gör för länge eller för många. På mig som alltid för ca 50-60 VUL under en graviditet..:( så gör de alltid å snabbt de kan.



Ville bara säga att du får vara försiktig.



Massa massa kram!



skriven
#3: Denise

Lady: Tack för omtanken vännen. Jag vet riskerna, men det finns heller inget som är vetenskapligt bevisat. Man kan lyssna 3ggr i veckan och vi använder den såklart med hög försiktighet.



Sarah: Tack för din underbara kommentar, vi har som sagt en underbar tid framför oss nu bara allt får gå bra, vilket det SKA göra. Jag har de senaste dagarna kunnat njuta på ett helt annat sätt och oron har inte varit lika stark. Kan ju självklart ha att göra med att jag mår fysiiskt och psykiskt mycket bättre. Ställde mig nu på vågen och jag har nu gått upp till 50kg, så även vikten bara gå åt rätt håll igen.



Kramar till er båda Sarah och lady!

skriven
#4: LadyBond

Hm, jo det finns studier som visar att det är farligt.

Jag läste på mer och gjorde ett inlägg.



Var försiktig bara och gör så kort som möjligt.



Kram!

skriven
#5: LadyBond

Hmm, inlägget försvann.



Jag letade på en massa studier. Gjorde ett inlägg.



Och var försiktig för det kan vara skadligt.



Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :