Biffgreta :)

Det känns faktiskt bättre i sinnet nu än vad de gjorde lite tidigare. Klart man kan bli ledsen då man är helt tom på energi och full av massa hormmoner. Har fått behålla filen och nyponsoppan jag fått i mig idag och det känns jättebra, då växer hoppet om att jag får pröva fastare mat imorgon :)
Tog en primperan för en stund sedan då jag började känna av illamående, det kändes mer som att det var magkatarren som utlöste detta illamående, och det släppte efter en stund.

Om ett tag så är nog Mattias här och hälsar på mig, ska bli gött med lite sällskap. det är verkligen långtråkigt här. Mattias har lovat mig att välja vilken önskemat jag vill då jag blir utskriven sedan, och jag har redan önskat. Vill ha biffgreta m. stekt potatis. Biffgreta är fläskfile som man strimlar och marinerar i ägg, senap, salt och peppar, det får stå en stund i kylen och gotta sig sedan häller man ner hela röran i stekpannan och bryner på tills köttet är klart. Marinaden blir som grynig då man steker den och det är så fruktansvärt gott. Det var det länge sedan vi åt så ni kan ju gissa om jag längtar hem till middagen.

När vi i lördags fick titta till lilla liten så frågade vi om dess stl, jag undrade om stl stämde med den vecka plus dag som vi var i då vilket då var 7+3, lilla liten hade måttet efter 7+4 så hon tyckte det stämde bra som vi hade räknat. Enligt våra beräkningar så är vi idag på 7+5 men litens storlek är idag 7+6. Men vi kommer räkna som vi gjort alltså 7+5. Fast vår babyticker visar därimot 7+6 vet inte varför, det blev så då Mattias la upp den åt mig på bloggen. Och en dag hit eller dit :)

Kommentarer :

#1: Jenny

Hej babe! Skönt att det går framåt.



Kolla dock alla mediciner på fass innan du tar dom. LÄkare kan vara skitdåliga på att tala om hur det är med biverkningar och graviditet.

Pimperan fick inte jag eftersom det kan skada fostret.



Tog fram länken..



http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19720825000013&DocTypeID=7&UserTypeID=2



Bläddra ner till Graviditet och Amning.



KRAM!

Risken är liten men ändå onödig fast läkare brukar säga att man får avväga..ville bara tala om ifall ingen annan sagt något alls. kram!

skriven
#2: Denise

Tack för infon vännen, hade edan kollat upp det på fass, får den i små doser, jag få bara en halv supp istället för en hel. Ska ta upp det imorgon på ronden. Inget jag ändå tänkt att fortsätta med, hoppas kunna klara mig på lergiganen sedan igen som man kan ta då man ä gavid.



Kram Kram

skriven
#3: LadyBond

Asbra! :)



Jag fick med Lergigan men det hjälpte inte.

Däremot så fick jag akunpunktur i örat.

Eller mer pressur.

Här i Borlänge kan man ringa sin bm och få en tid, de sätter små "gulkdkorn" på vissa punkter i örat.

Först blev det mycket värre, men efter ett tag går det över-eller blir uthärdligt. Sen fick det vara bättre i nästan en vecka. Sen gjorde vi om det.



Hoppas du får må bra nu!



Kramkram!

skriven

Kommentera inlägget här :