Åtta dagar

Det är åtta dagar kvar tills vårt vul, tiden har sakta gått framåt men det känns fortfarande som en helv evighet dit. Jag vill veta nu HELST redan igår. Oron går upp och ner och rädslan för att mina tester ljuger mig rakt i ansiktet finns fortfarande där. Dagarna innan kommer vara ett mindre h-vete, min kropp kommer ju ställa in sig på det värsta, det är ju det enda jag vet det enda jag fått upplevt. Så det är lite svårt att ställa in sig på att allt ska se bra ut. Hoppas dagarna går fort.

Illamåendet håller i sig och jag får tvinga i mig mat och dryck, dricker jag för fort och för mycket så kräks jag. Det börjar kring småtimmarna då jag går upp och kissar, inatt blev det även en hulkning. Man lever ju om så man tror man ska väcka hela huset då man spyr, Mattias vaknade till men somnade om lika fort igen. Jag lyckades oxå somna om efter en stund. Sen har illamåendet hållit i sig och jag har även kräkts en gång till under dagen. Det är tröttsamt, jag som för ett par veckor sedan bara åt och åt. Det fanns ingen botten i mig, nu får jag knappt i mig nåt. Mina middagar får jag i mig kring 21 då kan jag äta en middag och få behålla den. Så jag äter numera mest på kvällstid. På dagarna blir det kräm och yoggi jordgubb/smultron.
Jag har jättesvårt att stoppa nåt i munnen direkt då jag vaknar så att få i mig kex innan jag stiger upp ur sängen funkar inte så bra.

Kommentarer :

#1: Sarah

Hej! Kommer gå jättebra på ultraljudet. Jag ska också göra ultraljud, om 9 dagar. Kan att ha någon man kan följas åt med :) lycka till/Sarah

skriven
#2: Denise

En dag efter mig vad spännande hoppas det går bra för oss båda nu!

Vilken vecka befinner du dig i?

skriven
#3: Tina

Ett tag körde jag på varma koppen potatis och broccoli, och åt liggandes i sängen. Åt låångsamt med en tesked så jag inte skulle chocka magen, då fick jag oftast behålla det jag surplat i mig. Fungerade bra i nån vecka i alla fall.

skriven
#4: Sarah

Jag är i vecka 5 nu, byter veckor på torsdagar. så det blir ett ultraljud en dag innan vecka 7. Gör det så tidigt för jag har haft två missfall innan. Ser man hjärtat ticka så tidigt tror du? Lycka till

skriven
#5: Denise

Okej, usch för missfall jag har själv haft tre missfall innan den här graviditetn. Det är lite olika på hur dom kan se många har sett hjärt slag i 6+5 medans det finns dom som behövt vänta ytterliggare en vecka för att kunna se nåt. Men dom kan ju iallafall se om allt ser bra ut ändå.



Jag sitter just nu på helspänn för att telefonen ska ringa, antar att jag väntar ytterligare ett missfall eller MA... Men jag hoppas att allt ser bra ut om vi nu ens får en tid.

skriven
#6: Saraj

Var bara lugn. Snart vet du hur det har gått, bra så klart. Uppdatera dina bloggsystrar så fort du vet vännen. Styrkekram till dig!

skriven

Kommentera inlägget här :