Vecka15 (14+0)

Veckorna fortsätter att rulla på i en rask fart vilket såklart känns helt underbart. Kan inte fatta att vi nu går mot vecka15 och imorgon har vi/jag vart gravida i 100dagar, så det ska vi fira på nåt sätt.

Vill be mina fina läsare om ursäkt för det långa uppehållet här med inlägg, men jag har helt ärligt vart för trött och tom i bollen för att kunna skriva. Jag har/haft flera inlägg solklara i mitt huvud men då jag satt mig här för att skriva så har jag inte fått ner ett vettigt ord.

Vi har fått hem vår fina spjälsäng oxå, vi fick den för ett litet tag sedan men då vi skulle sätta ihop den så saknades en del saker, som sedan kommit i omgångar. Men nu står den här i vårt vardagsrum helt komplett och så sjukt fin. Säkert många som tycker att vi är helt knäppa som redan satt ihop den. Men det är vårt val och vi är nöjda och glada över att ha den hemma och skulle något gå fel så får vi bygga ner den igen. Men då har vi iallafall hunnit njuta lite av den. Samt att vi hann upptäcka i god tid att den inte var komplett och på så vis hunnit meddela leverantör om det. Den är köpt på www.Jollyroom.se på den sidan finns de över 9000st articklar, de har allt där och är även billigare än att gå till butik och köpa samma vara. Kika in där ifall ni inte redan har gjort det, man kan göra många fina fynd från den sidan.
En bild kommer här på lilla litens fina säng.

Visst är den fin? Dock får bäddningen av den vänta ett tag till.


Nu på tisdag den 29:e så ska vi åka på vårt nästa ultraljud, längtar jättemycket till dess. Ska bli så roligt att få se liten igen och jag gissar på att h*n har vuxit en del sen sist :) Jag hoppas vi får en fin bild oss som vi kan klistra in i litens egna album som jag ska pyssla ihop. Jag ska även be om att få tiden då till rutin ultraljudet som kommer bli nån gång mellan den 21-27dec. Under dom dagarna så jobbar Mattias en del så vi skulle gärna vilja ha tiden nu så han kan planera lite ifall de skulle falla in på en av de dagarna då de jobbar med cuperna.

På söndag är det äntligen första advent oxå, jag längtar efter att få pyssla fram adventstakar och annat pyssel som hör advent och julen till. Sen kan det faktiskt få komma lite snö oxå, inte nå mycket men så pass att man får den rätta känslan som inte riktigt infinner sig, då nu bara är mörkt och slaskigt ute.

Det var en liten update från mig och jag ska verkligen skärpa till mig på inläggsfronten :)

Kram på er mina goa läsare!

Kommentarer :

#1: Tina

Vad kul med ett nytt inlägg! Välkommen tillbaka ur dvalan får man väl säga då :) Verkligen en fin spjälsäng. Jag förstår helt varför ni ville sätta upp spjälsängen redan nu! Fira och mys på ni det är ni värda! När är det du är beräknad?

skriven
#2: Denise

Tack Tina, ja det känns otroligt gott att känna sig piggare. Det har varit en jobbig start men samtidigt helt underbar :)

Vi är beräknade till 22Maj men om det blir som tänkt - ett planerat snitt så blir de ca 2veckor innan beräknad födsel. Visst är Julian född i början av Maj)

Kramar Denise

skriven
#3: Sarah

Wiii, så fin Denise! Klart man ska få börja köpa på sig grejer nu! Varför planeras du att snittas, lite nyfiken bara! Ska ni köpa vaggan också? Kram!!

skriven
#4: Marielle

Åhh, vilken fin en säng! Mysigt att få sätta ihop och se den stå där varje dag! <3

Och du välkommen tillbaka också! ;) Kul att du börjat skriva igen, saknat dina inlägg lite!



Kramar!



skriven

Kommentera inlägget här :