Vecka13 (12+0)

Det rullar verkligen på nu, vilket känns underbart. Det börjar sjunka in allt mer nu att vi är gravida och att vi ska bli föräldrar jag och Mattias.
Jag mår fortfarande som vanligt, sjukt trött och vissa dagar mer illamående än andra. Som idag tex. Vaknade vid halvtio klev och drack ett glas vatten, det gick bara en lten stund så vändes magen ut och in och det kom upp igen :/ Så jag tog en lergigan och somnade om ett par timmar. Illamåendet är fortfarande kvar, har mumsat i mig en banan som jag hoppas får behålla men nog åker den lite hiss allt!

Jag har länge tittat på en overall som finns på kappahl, liten kommer ju i Maj och man vet ju aldrig om det kommer vara sjukt varmt eller lite svalare i luften. Denna Newbie-overall är inte så tjock och kan därför vara perfekt att hemma ifall det behövs till dom första vagnspromenaderna.

Den kommer isåfall att inhandlas i stl50. Jag har gått igenom de kläder vi har och i stl 62-68 har vi redan så mycket att det känns som det kommer bli över, 50/56 har vi oxå en del men jag tycker att det ser väldigt stort ut, så vi kommer behöva inhandla lite mer kläder i stl 50.

Här är en bild på den sjukt fina overallen vi vill köpa till liten och imorgon är det 30% på hela sortimentet så då kostar den endast 139:- vilket är nästintill gratis jue :) Dom hade för nån vecka sedan en kvar i den stl så jag hoppas verkligen att den finns kvar nu oxå.

Kommentarer :

#1: M

Åhhh, vilken söt overall!! Får nog skicka min mamma till Kapahl så hon kan köpa den och skicka hit :)



Jobbigt att fortfarande må så illa! Hoppas det snart går över.

Kramar

skriven
#2: Anonym

Hej Denise!

Så himla tråkigt att ditt illamående inte går över nån gång. Det borde ju kunna börja ge sig nu, tycker man...



Jag skulle nog råda dig till att köpa stl 56 ändå på den söta overallen. De växer ju så rasandes snabbt från början! En sparkdräkt som jag köpte till V kunde han ha i 8 dagar innan den var för liten! Beror ju förstås på storleken på både barnet och klädesplagget redan från början!!! :-)



Vilket datum är h*n beräknad till, förresten?



Kra/M

skriven
#3: lillmaria

namnet föll visst bort på inlägget...

skriven
#4: Marielle

Åhh, men herregud vilken söt en overall! :)



Kram!

skriven
#5: Denise

tack tjejer, ja den är verkligen helt underbar. har länge längtat efter att få köpa den :)



LillMaria: Tack för tipset, du har nog rätt är den lite stor kan man ju alltid vika upp armar och ben den första tiden. Den 22 Maj är det beräknat, sen vet jag ju inte än om jag föder vaginalt eller om det blir snitt, blir jag snittad så blir det ett par veckor tidigare än beräknat.



Kram Kram

skriven
#6: Katja

Jag skulle nog ändå köpa den i 56, många bebisar har inte ens 50 och sen när de är heldress växer dom ut dem ännu fortare :O)

skriven

Kommentera inlägget här :