V12 (11+0)

Idag går vi in i vecka12, känns som vi passerar en viktig milstolpe nu. Och JAG vet att bakslag kan komma ändå, men jag har ingen anledning till att oroa mig i onödan, nu ska vi verkligen njuta av de dagar vi får/har nu utan oro. För vem vill oroa sig i onödan??? Inte jag iallafall!! Och jag ska även totalt sluta upp att lyssna på de personer som inte gör annat än skrämmer upp en. Onödigt tycker jag!!
Min läkare från spec.mödra ringde imorse och gav oss en ny tid för vårt nästa ul, hon hade dubbelbokat. Så vår nya tid blev lite senare, den 29november. Känns helt okej.  Den som väntar på nåt gott...

Jag väntar just nu på att Mattias kommer hem med mat, vi ska göra parisare till middag idag med stekt ägg på, Mmmm så gott det ska bli.

Sen är det en massa bra att kika på tv ikväll, så det blir soffmys med darling för hela slanten :)
Som jag älskar den mannen, min allra bästa vän och livskamrat. Nu är vi äntligen på god väg att gå från 2 till 3 :D Vi längtar så sjukt mycket efter vår lilla liten. Jag går ofta in i den blivande barnkammaren och bara njuter och funderar på hur vi ska gör om den. Kommer inredas i färgerna vitt och grått. Sen kommer självklart nån annan rolig/fin färg tillsättas för att liva upp rummet lite. Men de avgörs mer exakt då vi vet vem som ligger där inne, pojke eller flicka :)
Jag vet att iallafall att det kommer att bli jättefint.

Hoppas ni får en fin kväll mina bloggsystrar. Och Sarah jag tänker massor på dig idag och hoppas att ni fått goda besked!!!

Kommentarer :

#1: LadyBond

Vem är det som skrämmer upp dig?

Håller med dig, dumt att oroa sig i onödan.



Jag tror man är ganska bra på att skrämma upp sig själv när man haft ett par graviditeter.

Man får helt enkelt välja vem man vill lyssna på och välja att inte lyssna. Men samtidigt, jag har lärt mig att jag får ta ansvar för mina känslor och inte skylla på andra heller.



jag väljer själv hur mycket jag oroar mig eller inte. Det räcker. Jag har tillräckligt med oro.

Har man som jag tex mist två barn så är det omöjligt att inte oroa sig. Hade jag däremot tex klarat av att inte oroa mig. Ja, då hade det antagligen varit fel på mig.



Men däremot så är det ju bara att kolla vad som är farligt eller inte innan man använder saker.

Och ta reda på saker. Så man kan undvika det.



Massa omtanke och kram!



skriven
#2: Denise

Då våra missfall skett mycket tidigare så tar jag det postivit att vi fått komma så här långt. Sen om olyckan sker så tar vi det då. Och självklart är inte oron borta helt men den är som tur är betydligt mindre.



Och självklart förstår att jag du inte kan gå utan oro med er bakgrund, de hade nog ingen gjort. Men det ska gå bra för er nu och lilla Disney. Jag hoppas det så innerligt mycket. Ni har vart med om tillräckligt nu och ni om några förtjänar ett levande och friskt barn!



Och jag kollar upp ALLT innan jag tar och använder saker. Jag är rädd om vårt barn, det är de dyrbaraste vi har.



Kramar

skriven
#3: Marielle

Åhh, härlig milstolpe!! V.12, GRATTIS!! :D

Tycker precis som du, varför oroa sig i onödan, jag tror fullt ut att ni kommer att gå hela vägen och till slut få ha erat barn i famnen! Jag tycker att du gör det bra!

Gud vad mysigt att få börja planera och fundera över hur ni vill ha det barnkammaren, själv så har jag mina tankar och funderingar redan. ;) Hoppas bara att man får fullfölja dom tids nog!



Och du tack så hjärtligt för kommentaren och tummarna! :) Det värmer!

Hoppas verkligen att denna molvärk har något gott med sig även för mig! Tänk om..



Men eftersom du också har tagit prog. så undrar jag en sak kanske ingen fråga du vill svara på men vore glad om du gjorde det!? :)

I alla fall, nu är det så att jag har fått väldigt klara flytningar, nästan som äl flytningar du vet?

Är det så att det är prog. som gör så att det blir så eller är det alla hormoner man har proppat i sig?

Tänkte eftersom annars brukar dom bara komma vid äl, lite bekymmersam bara..

Tänkte om du har varit med om samma sak?!



Vill du inte svara så behöver du inte, bara lite nyfiken! <3



Och återigen, tack så mycket för tummarna! :)



Kramar!

skriven
#4: Sarah

Wii, nu släpper vi allt vad onödig oro betyder Denise och börjar njuta istället. Härligt att du får fler ultraljud. Så roligt, då kan du följa lilla litens tillväxt riktigt noga. Jag fick inte göra fler, då hon inte tyckte det fanns anledning till det. Fast jag tycker att min önskan om fler kunde varit tilöräckligt, men men nöjer mig med vad jag fick se iidag, länge.

Ha en mysig soffkväll med mattias och hoppas du fick i dag lite mat! Nu somnar jag snart av utmattning.



Ps stort tack för din lyckoönsning i din blogg, det värmde,

skriven

Kommentera inlägget här :