Äntligen är adventshelgen här :)

Är trötter idag, var skapligt pigg första delen av dagen, men nu är ögonen bra tunga. Blir nog en liten powernap innan middagen.

Igår satt jag och kikade på blocket efter barnvagnar, vilket jag nu har lärt mig att inte göra då plånboken för tillfället ändå säger nej. Jag snubblade ju så klart över en annons på en komplett Brio Go med ligg och sittdel samt en massa tillbehör, den var från 2010 och alla papper och kvitto följde med för ett pris på 4000:- vilket är ett jättebra pris då vagnen kostar  9000:- ny i butik med endast ligg och sittdel. Då tillkommer sen utgifter till regnskydd, myggnät m.m
Jag hoppas så att den finns kvar om en månad, för då skulle vi ha råd att köpa den :)

Ja det är inte billigt med vagnar och dessutom finns det en hel djungel att välja mellan. Men som läget är nu så är det en Brio Go som vi kommer att köpa om man inte ramlar över något annat bra fynd såklart.

Ikväll blir det nog till att hämta ned advent lådorna från vinden oxå, mysigt det ska bli att få pyssla fram advent. Mindre mysigt är att det regnar ute och är riktigt mörkt och slaskigt. Så den riktiga adventkänslan infinner sig inte helt.
Blev igår sugen på att baka saffranslängder så det ska jag försöka göra i helgen.

Hoppas ni får en fin och mysig advent!

Ikväll ska äntligen vår fina adventsstjärna pryda balkongfönstret igen!

Kommentera inlägget här :