De ofrivilligt barnlösas dag!

Ja kan inte med ord beskriva hur skönt de är att fredags eftermiddagen äntligen är här, jag är så trött & har sån otrolig värk i nacken & ryggen.
Vi ska strax äta middag, jag gjorde de enkelt för oss idag och köpte hem en bit ost&skinkpaj från sharken på ica jag tror att dom gör den själv. Så de blir paj med en god grönsallad till. Gott kommer de bli iallafall.
Sen blir de inte alls många knop här hemma, soffläge hela kvällen. Vädret gör att man inte heller har lust med annat. Då de regnar & regnar om vart annat och de är kallt!

Hade träff på arbetsförmedlingen idag oxå med min handläggare samt även min handläggare från försäkringskassan. De första hon utbrast när hon såg mig var att jag blivit smalare..usch de jag hatar mest att höra, men jag vet ju att de stämmer då jag gått ner 4kg sen början av maj. De har vart en tuffare tid vilket ofta visar sig i att jag inte får i mig nån mat. Men de har börjat vända men de tar sån tid att komma tillbaks efter sånna här bakslag, som jag har flera gånger per år. Jag rasar jättelätt och snabbt  men sen tar de en evighet att komma ikapp igen. Men aptiten har kommit tillbaka så jag är på väg åt rätt håll.
Hoppas nu bara att de får hålla i sig länge :)Men jag har nu äntligen fått min läkare på psyk att förstå vilket problem de är med maten för mig, så jag ska få hjälp med. ABC heter de och de är inriktiktade på ätstörningar i ALLA dess former. Så jag var dit i tisdags och ska dit igen på onsdag. De är en öppenvård där vi tillsammans med hjälp av varandra, läkare & psykologer ska kunna övervinna våra problem. Nästa vecka är de om ångest & oro, vilket är den bidragande orsaken till varför jag samt många andra inte kan äta. Jag är jätteglad för att min läkare tillslut tog mig & Mattias på allvar när de gäller maten & mitt mående. De här har jag alltid haft sedan jag vart liten och har sedan 10år tillbaka tagit upp det med mina läkare men ingen har tagit mig på allvar. Tills nu och för mig känns de helt underbart att jag äntligen ska få proffisonell hjälp... ett xxxxx antal år försent men absolut bättre sent än aldrig!


De börjar bli lite pirrigt nu inför måndag, usch jag är så nervös för hur de ska gå. Och inte dugg kan man göra åt de bara att åter vänta och se.
Jag kommer ruva samtidigt med en bloggvän, Ladybond. Vi har även träffats på riktigt. Hon har vart hos oss en gång men längre än så har de inte blivit.. då vi båda haft en del att stå i vad de gäller IVF & annat. Men hon blir ruvare på tisdag & jag på måndag. Hon har gjort en hel lååång behandling med spray & sprutor (Jobbiga 46dar har hon kämpat) och kommer att göra ett ET (färskförsök) medans jag gör ett FET (frysförsök).
Idag har jag beställt hem graviditets stickor, de blev 20tester för 99:-+ frakt så totalt 115:-
Känns tryggt att ha kan jag lova!! Mina bästa/värsta vänner under ruvningen :)


Imorgon är de Ofrivilligt barnlösas dag, och de är en blogg tjej som heter WildaMathilda som kommit på det och sen spreds de vidare och blev så stort att hon intervjuades av rixfm igår ang just den dagen & om barnlöshet.
Jag tycker de är jättebra att vi får en egen dag på året, om kanelbullen har en dag så ska banne vi oxå ha det. Den kommer alltid att vara lördagen innan morsdag.


De var en liten update från mig!
Hoppas ni får en fin helg, de ska jag ha något pirrigt men ooooo så jag längtar <3
Kramen

Kommentarer :

#1: Katja

Hejsan gumman <3

Tkr den dagen ska ha lika stor betydelse som mor o farsdag <3 För alla blir inte mamma eller pappa.. Men den kommer inte att hamna i almanackan?

På måndag är det er tur o tio dagar senare har du ett fint starkt fett plus <3

Massa kramar!!

skriven

Kommentera inlägget här :