Resan hem :)

Vi var framme strax innan 22 på fredag kväll, Mattias pappa släppte av oss på san marino där jag köpte en kycklingrulle som jag tog med till pappa och åt där, de var riktigt skönt att få träffa honom och han tyckte såklart desamma :)
Vi satt där lite mer än en timma, sen gick vi hem till Mattias bror där vi bodde under helgen.
På lördag  morgon gjorde vi oss klara tidigt och gick sedan ner till min syster Åsa & hennes familj. Hann väl sitta drygt en timma där med, innan de var dags att gå tillbaka till till Mattias bror för att göra sista fixet för att sedan åka iväg till kyrkan. Dopet började kl 12.
Det var ett jättefint dop och jättefina sånger.
När vi gick ut ur kyrkan så träffade pappa upp mig och Mattias utanför och vi gick till Mammas grav pappa hade med sig 3 nya rosa rosor och jag gjorde plats åt stenen jag köpt till henne och vi tände ljuset i lyktan. Vi blev inte där så länge då de blåste och var kallt.
Sen åkte vi till lokalen där de var dopfika och present öppning.

Efter dopfikat så åkte vi tillbaka till Mattias bror en snabbis sen till min syster Kristina där vi fick nybakta bullar & kaffe. Gick även upp till en gammal vän som jag inte träffat på flera år och sa hej.
Efter besöket hos syrran så blev de tillbaka till fredrik.
Efter en stund bar de av till pappa igen där vi satt en stund, för i samma veva som vi var på väg till pappa så kommer Mattias mamma och Tore. Så vi satt inte allt för länge hos honom för att även hinna tillbaka och träffa Kerstin & Tore en stund. Ja man önskar verkligen att man kunde klona sig då man åker hemåt, man åker alltid tillbaks hem med dåligt samvete för att man inte hunnit med alla.
Sen var i princip den dagen slut. Gjorde så gott jag kunde för att hinna med så mycket som möjligt. På de ca 12 timmar lördagen hade att erbjuda. Vid elva på kvällen så ringde pappa och undrade ifall vi inte hade möjlighet att svänga in till honom en snabbis innan vi åkte hemåt igen för att säga hej då. Vilket vi gjorde och efter att vi sagt hej då till pappa så gjorde vi ett sista snabb stopp på mammas grav. Så strax efter kl10 så lämnade vi övik. Emma en av mina bästa vänner & tärna kikade förbi en liten snabbis på en kaffe, rök och lite surr! Så glad för att hon gjorde det <3

De var med fruktansvärt blandade känslor jag åkte ner och de var tufft, men jag tog mig igenom det. Jag känner en sorts lättnad över att fått varit till mammas grav och att jag fåt träffa pappa. De var jätte roligt att träffa alla!!
De enda som var drygt var att min hunger totalt försvann vilket den gör då jag har får sån ångest & inre stress, de jobbiga är tjatet från höger till vänster att jag måste äta, vilket för mig är helt omöjligt då jag känner som jag gjorde i helgen. När jag får så här vilket jag får rätt ofta då jag dippar så får jag inte i mig mat, men jag får i mig vätska vilet är bättre än ingenting. Jag reder mig och känner mig själv och min kropp. Då detta matproblem funnits med i hela mitt liv.

Men idag har vi även JAG...ätit :) Ugnstekt falukorv med mos, Mattias har precis slängt ihop en rabarberpaj & på rabarberna som blev över ska jag göra kräm på. De är ju så gott!


Lite bilder från dopet och Mammas grav

Storebror Max häller upp lillebror Miltons dopvatten



Milton får vatten över huvudet :)


Milton med Farfar och sitt gungfår som han fick i dop present



Besöket hos mamma, den här gången är det jag själv som tagit bilden, skönt att varit där!





De var en update från helgen, nu står pajen på svalning och kaffet har preis runnit klart!
Så nu blir de lite gofika och mys i soffan.

Det bästa med att åka bort är alltid att komma hem igen <3

Kramar till er!








Kommentarer :

#1: Icka

fina bilder o vacker grav, låter som en najjs helg!

Kram

skriven
#2: Denise

Ja den var helt okej, lite jobbigt. Besteg mitt egna lilla mount everest i helgen och jag känner mig mycket starkare än vad jag var innan jag åkte i fredags :)



Kram Kram

skriven

Kommentera inlägget här :