Lördags kvällen.. De ofrivilligt barnlösas dag!

Vi firade verkligen vår dag ordentligt från morgon till kväll. Vi hade det så trevligt och mysigt.
På morgon fick jag en jättefin blandbukett med rosor av Mattias, de var röda, vita och rosa rosor i den. 3 röda <3

Sedan bestämde vi oss för att äta grillat, under dagen blir Mattias sugen på att vi ska ut och se på bio, sagt & gjort vi bokade platser till filmen Baksmällan 18:30. Bestämde oss då oxå för att gå ut och äta. Så vi gjorde oss klara och hämtade först ut biljetterna sen gick vi till Marianne`s och åt. De blev vitlöks bröd till förätt och jag åt en fläskfileplanka & Mattias åt en sirlionstek. Tog oss var sin stor strak till middagen. Hahaha och jag som inte druckit alkohol sen Mattias pappa gifte sig förra sommaren blev faktiskt lite små berusad.
De var så otroligt trevlig & mysigt. Inte var dag man unnar sig en sådan helkväll ute.

Efter vi ätit så satte vi oss på en bänk utanför bion för det var en stund kvar till den skulle börja. En bit ifrån kommer en kvinna med en hund en svart liten pudel, den var jättesöt och sprang stolt och bar en pinne i munnen. Hunde såg att vi uppmärksammat den och ville komma och hälsa. Kvinnan frågade på avståndet hon stog ifrån om vi var hundrädda, vi svarade nej & då släppte hon honom så han fick komma fram och hälsa. Vi började småprata hon berättade att hon just kommit hem från varma budapest och tyckte de var kallt. Hon tipsade oss om att åka dit. Jag som druckit en pillsner & var berusad haha Inte är jag den som skäms heller så jag sa tillslut att vi vart ute och firat de ofrivilligt barnlösas dag, och berättar lite kort om de barnlösa nu uppmärksammats med en egen dag. jag ser hur skiner upp och hon blir jätteglad över att höra just detta, då hon själv var ofrivilligt barnlös och hade under sitt liv genomgått massvis med behandlingar utan resultat, att hon hade endometrios samt även något som heter chokladcystor. För henne lyckades de aldrig, därav den underbara lilla pudeln hon hade med sig, Bamse hette han.
Hon önskade oss all lycka inför vår upptining på måndag & hon skulle verkligen tänka på oss och jag vet verkligen att hon menade de. Underbara medsyster...
De slutade med att vi följdes åt mot bion men sen skildes vi åt. Vilket sammanträffande liksom, jag tänker fortfarande på henne. Vi är så många fler än vad man tror som är ofrivilligt barnlösa. Den här dagen behövs, jag hoppas den även får en plats i allmenackan!
Så sorgset & orättvist.

Filmen var jättebra och bjöd på många härliga skratt, men jag tänkte mycket på just denna kvinna som vi av en slump bara stötte ihop med.
De var en update från vår underbara dag igår <3

För övrigt så känner att nervositeten börjar stiga, om 24 timmar ligger jag här i soffan med en kudde under röven :D Med vårt lilla pyre i magen.. åh vilken lycka! Men vi är samtidigt oxå livrädda & de med all rätt tycker jag!
Vill bara den här kvällen ska gå nu så jag får vakna upp imorgon, göra mig klar & åka och jobba. Sen kommer jag typ hinna vara på jobbet en timma tills de att de ringer från kliniken med besked om vårt embryo lever eller inte. Phhhuuu... vilken nervpress de är!

Jag lovar att uppdatera här med inlägg så snart jag vet , 14:20 är tiden för insättning så absolut senast då får ni ett inlägg om hur de gått :)

Nu ska här snart ätas & jag ska ta mig en dusch innan. Kvällen avslutas med den spännande BB live sändningen!
Så vi hörs igen imorgon!

Kramen











Kommentarer :

#1: Jess

Jag håller tummar och tår att allt går bra för er och att 2012 blir året när ert lilla barn ser dagens ljus!



Många lyckönskningar från en som vandrat på en liknande stig och en dag kom fram.



KRAM!

skriven

Kommentera inlägget här :