Bilvraket & den otroliga ängla vakten!

Har i ett tidigare inlägg skrivit om den fruktansvärda trafikolycka jag och 5st till var med om sommaren 95 jag skulle fylla sexton det var sommar lovet innan jag skulle börja gymnasiet.

Från den här olyckan förndrades mitt liv på mänga sätt och vis för all framtid!!!

Jag sitter i passagerarsätet samt  sitter de 4st till i baksätet och föraren kör av vägen i 170km/h utan bromsspår!!

Här säkras bilen från vägen av bärgare, för att jag ligger där fastklämd med bilen ovanpå mitt huvud, varav jag oxå lyckats få två fingar mellan oxå förmodligen försökt av ren reflex skydda mitt ansiket. Jag svimmade av för ett tag så jag kan inte svara exkat.




Här ligger jag fortfaranda fast klämd under bilen, man ser skymten av en ambulansman som sitter med mig i bilen, längre upp ser man ambulansen som väntar på att köraa ivä mig då de fått lös mig. Bilen hissades sen upp med hjälp av luftkuddarna som ni ser på bilden, de ligger framför bilen och jag dras sen försiktigt ut. Snacka om att vi alla 6 överlevande hade änglavakt <3  De fyra som satt bak kunde ta sig ut själva och föraren hittade de 25m inne i skogen.



En av brandmännen som hjälpte mig lös, samt att bilen är uppvänd



Vraket på väg upp från skogen där bilen/vraket  låg, jag då på väg till sjukhuset i ilfart efter en timmas arbete på att få lös mig



Ja de var ingen dålig krasch vi var med om jag säger bara en sak DON`T DRINK AND DRIVE!!!!
Fick lära mig de tidigt på den hårda vägen och att vi alla överlevde är ett under, enlig brandmännen helt otroligt! Men vi lever ju alla med fysiska men för resten av livet vissa mer och mindre. Kan ni förstå att en kille bara hade ett lite blåmärke på ena handen... han klarade sig bäst om man säger så. Och jag överlevde med en bil ovanpå mitt huvud!! Hade bilen bara glidit ett par milimeter till så hade jag vart död... usch!

Men det har kostat mig mycket, den den där hemska olyckan! men som sagt jag är otroligt tacksam för att jag ens lever! 

Kommentarer :

#1: Icka

Ojojojoj att du lever! Mirakel!

Uschaan...don´t drink and drive som sagt. Bra inlägg, en tankeställare.

kram

skriven
#2: Denise

Ja usch!!De var fruktansvärt, en sak man kommer minnas som igår resten av sitt liv! Jag var vaken under hela tiden de tog lös mig, när de hissade bilen så kände jag liksom hur mitt huvud gick ut sig igen.. de var verkligen en rejäl tyngd på det så de var liksom ihiop klämt om du förstår... Hade de inte vart en grop i marken där jag landade med huvudet så hade jag vart mos, de var en grop i marken som räddade mitt liv och en otrolig änglavakt... Vissa dör bara de halkar och slår bakuvudet medans andra kan lura döden gång på gång.. konstigt sånt där!

Kram Kram



skriven
#3: Katja

Hej! Usch det där visste jag inte om!! :O/

Fy fan! Sen ska man inte köra för fort heller, säger en som är stenhård på hastigheter! Och som du säger absolut inte dricka..

Kramar om dig i mängder!!

skriven

Kommentera inlägget här :