Våren är på väg nu :)

Både jag och Mattias har sagt till varandra att den riktiga våren börjar när de borstar upp allt grus från trottoarerna.
Och idag när jag åkte till jobbet så var "ta bort grus bilen" i farten :) Härligt!
Ökningen av tiden går bra än så länge, men de har ju bara gått 3 dar.

Har sjukt ont i ryggen, precis så ont jag får innan ägglossning och mens. men nu är de äl som inväntas, vi kommer inte tina upp vårt frysis den här gången. Försöker själva och låter mig själv läka lite mer.
Så jag kissar nu på tester för att vi ska veta exakt och ha större chans för att lyckas. Och de känns skönt att jag inte har ivf pressen. Men man kommer ju hoppas ändå och självklart bli besviken när tant röd kommer.
Så nu väntar vi på den glada gubben som göhoppnings vis gör oss ännu gladare om 2 veckor :)

Idag när vi var på affären så ställde vi os och kollade på olika fröer man kan plantera nu framåt våren och hittade nåt jag aldrig sett förut smultronfrön :-D Vi inhandlade en påse sånna, måste ju bara pröva. Man kunde plantera dom feb, mars eller april först inomhus sen sätter man ut dom i juni. Vi kommer göra 2 långa blomlådor med smultron. Påsen räkte till 50 plantor och kostade bara 9:90 på willys :) Hoppas de blir bra, ska plantera dom i morgon, hade velat göra de idag men vi har ingen jord. Vi var säkra på att vi hade hemma då vi var på affären, men den var slut.

Nä nu bir de arga snickaren och sen greys!

Kram på er!

Kommentera inlägget här :