En stor lättnad!

Gjorde just slag i saken och ringde till kvinnoklinken ang lite funderingar kring vad som ska göras, berättade även om min gynekologskräck.
De var en jättefin sköterska.

De dom ska göra är att gå in genom livmoderväggen med ett lysrör och kamera. För att kolla hur livmoderhålan ser ut. De gjordes under narkos men man kunde få vara vaken om man ville (många som är livrädda för narkoser). Jag blir sövd, vilket känns som en stor lättnad! 
Sedan pratade vi om väntetiden hon sa att jag skulle få en tid inom två månader men att de då hängde på en del andra saker som skulle stämma in, behandlingen ska göras efter man haft sin mens, för att utesluta att man inte är gravid eller har ägglossning då ingrppet görs.
Medans hon sa det hann jag tänka att shit de här jag ju tar alltså ta mer än 2 månader kanske 3 med otur.
Förklarade den inre stressen jag kände om att eventuellt förhoppnings vis vill kunna hinna tina upp vår frysis innan de stänger över sommaren i juni.
Då hon undrade om jag visste när jag skulle ha min mens och jag sa att jag precis haft min ägglossning nu och väntar den om högst 2 veckor. Så började hon räkna och bläddra i kalendern och var så snäll och gav mig en tid på skärtorsdag den 21 april kan bli måndagen innan oxå.
De känns mycket lättare nu efter jag pratat med henne, och hon var så hjälpsam och förstående.
Skulle få papper där allt står mer exakt på vad som görs under ingreppet och så om ca tio dar, samt en kallesle på tiden. Jag ska vara där 7:30 fasta från tolv på natten innan och sedan vara redo att gå hem kring tolv tiden.
 
Vi har en blåsig dag, de blåser såna vindar som går rakt igenom en, cold to bone!
Imorgon kommer svärmora =) De ser vi fram emot väldigt mycket =)

Kram på er!

Kommentarer :

#1: Knoddis2010

Halloj! Jag vet inte om du kommer ihåg mig, men jag brukar hålla till i IVF tråden på FL ibland :) Skönt att höra att dom ska kolla dig nu.. Jag och min sambo går igenom en missfallsutredning efter 5 ivf försök och 4 mf. Vi har tagit en massa blodprover, men dom visade inget. Nu ska jag in på en Hysteroskopi den 13 april. Liknande det du ska göra. Man ska kolla livmoderhålan och livmoderslemhinnorna. Jag önskar er massa lycka till!

Kram

skriven
#2: Denise

Klart jag kommer ihåg dig vännen! Tack för din kommentar, skönt att ni oxå nu äntligen ska få den!

Hoppas allt går bra för dig med! De låter ju som vi ska höra precis samma sak.

Kommer du vara sövd eller göra det under lokabedövning?

Kram Kram

skriven
#3: Knoddis

Jag bad om att bli sövd.. Tanken på att vara vaken när dom är nere mellan benen och gräver är ingen vacker tanke, haha! Jag vet bara inte hur jag ska gå vidare ifall dom inte hittar något.. Hade ju velat hinna med ett fet innan sommaren, men det känns ju nästan som att kasta ett försök i sjön ifall dom inte hittar något. Men men, försöker man inte kan det ju inte heller bli barn =)

skriven

Kommentera inlägget här :