Skönt att få känna glädje och kärlek <3

Har haft en bra dag idag och mått mycket bra, har haft mycket energi. Vaknade nio hade önskat mig en sov morgon.. men icke ej :-) smög upp och gjorde mig lite kaffe, mattias sov fortfarande. Men de dröjde inte länge innan han oxå kom upp och gnugggade ögonen och kollade på klockan! Jag frågade om jag väkt honom men han svarade nej. Men visst är de så, de gånger man väl har chansen att sova ut och ligga i sängen och grisa, men på vardagar då väckarklockan ringer skulle man lätt kunna somna om och sova i timmar.
 Men jag har donat och fejat och haft bra med energi ända sedan jag klev, gud så skönt med sånna dagar.
Sen blev ju inte dagen sämre av att jag fick en ny mobil av Mattias, en Sony Ericsson Hazel är det, den är snäppet värren än den jag hade innan fast svart! Jag blev/är så glad för den, har suttit hela kvällen och grejat och blippat :-) De är ju så roligt då med ny och fin mobil!

Var in till djurmagasinet oxå och köpte kattsand, de hade medlemskampanj på en jättebra kattsand. Man fick 2 för priset av en så de blev 20kg sand. Den är mycket bra, och har jag tur så kan vår granne åka och köpa två till åt oss för de använder inte den sanden. Så då har vi kattsand så de räcker ett tag. En kartong kostar 199:- men den räcker länge och är så doftfri den kan bli. Då vi numera fått 2 innekatter som går på lådan så kommer de att gå åt. Snobben har nu mera blivit innekatt, han nöjer sig med att ligga i hans lila häng matta ute på ballan..timma efter timma :-)
Vi har använt oss av kristall sanden tdigare som vi oxå är super nöjd med men den är dyr, den gick bra så länge snobben inte går på den, vi fick en vatten fontän till katterna av Mattias mamma tidigare som de alla bara älskar, färskt rinnande vatten hela tiden en katts dröm. De dricker som sjutton, vi fyller på med minst en halvliter var dag. Och vår käre snobben pinkar så man måste byta ut kattsanden varje vecka, den kostar 115:- så de börjar bli ohållbart.
Mattias har vart orolig för att de dricker för mycket, men jag har försökt att lugna honom med att de är kastrerade och att de då är bra att de dricker mycket. Så vi tog upp de med personalen på djurmag. och de sa att de var fullt normalt och bra att de dricker mycket. Men rekomenderade då inte den med kristaller.

Nu sitter jag helt slut i soffan med min underbara man, vi ska nu off the map som vi spelat in för vi missade de i torsdags.
Trött och slut hoppas på en lite längre sov morgon imorn :)
Ingen glad gubbe idag, men jag har vart glad ändå :D

Kram på er

Kommentera inlägget här :