Skönt med helg!

Har precis kommit hem från jobbet, och jag är helt slut!! De känns på att jag ökat tiden är alldeles tom och matt! Så de ska bli skönt med helg nu :-)
Jag går fortfarande i ett vakum från vårt brev från kliniken, ja ni får tycka jag är fjantig men jag är LIVRÄDD!! Tänk om de hittar nåt.. då snurrar ju frågor i huvudet kring det, vad man kan tänkas hitta och om de kan åtgärdas. Eller så hittar dom inget och vad gör vi då.. då är jag tillbaka på ruta ett igen och funderar på hur man då går vidare. Ja usch de är mycket som snurrar i skallen nu och till och från rinner tårarna för jag tycker de är så jobbigt och orättvist allting! Sorgen vi bär över vår barnlöshet blir allt tyngre att bära för var dag som går.
Mattias hade träffat en gravid kvinna på jobbet igår, de pratade lite men han kunde inte titta på hennes fina mage de gjorde ont i hela honom sa han. Och jag lider då han lider, han går ju igenom allt de här oxå. De är precis lika jobbigt för honom som de är för mig!
Jag kan oxå tycka de är jobbigt nu sen vårt minus att se barnvagnar och gravid magar. Men då jag är på jobbet så kan jag stänga av och sköta de proffisonellt, jag trivs på mitt jobb och älskar barn och allt som hör bebisar till. I am in heaven på jobbet :-D

Vi misunnar ju ingen lyckan att bli gravida, bara lite jobbigt att se ibland. Ja det sätter sina spår av att vara oförklarligt barnlös... och att behöva lämnas ut sig helt till sjukvårdens händer, med de mest intima och personliga delar av ens kropp och sen den ryska rouletten med de innersta känslorna.
Ja de som gör och gjort IVF är oerhört STARKA människor, säger jag nu och klappar även mig själv lite på axeln :-) Och jag klappar er andra IVF.are på axeln oxå!

Men oxå så tacksam för att Robert Edwards för 40år sen tog de tabua steget med att på börja forskning kring IVF och att vi fått möjligheten att få 3 försök betalda av landstinget de är 24.500:- x3 och då är inte alla läkemedel och gravtester och ägglossningstester inräknade, som oxå kostar en del. Inte frys försöken heller de kostar 10.000:-  att sen oxå återföra de ägg man får till frysen efter behandlingarna. Så skulle man få 2 till frysen och behöver tina dom vid 2 olika tillfällen så är de 20.00:- Hemska priser, pengar som inte många sitter med på sina sparkonton.
Så utan denna hjälp har vi verkligen vart körda. För vi har inte dom pengarna som krävs för att bekosta detta själva. Och de är så snällt av dom att ge oss denna utredning, så har vi lite mer att gå på sedan (hoppas jag) ifall vi inte de inte skulle gå med frysisen och måste påbörja 3:e och sista behandlingen.

Men oj mina kära läsare vad jag svamlat ur mig... hoppas ni orkat läsa och inte somnat :)
Behöver få ur mig mina känslor som ibland svänger från ena minuten till den andra... har IVF en biverkning av skidskofreni (felstavat jag vet)??!?? Ibland undrar jag... :-D

Nu ska jag njuta av att de är fredag och helg, ska göra mig lite kaffe sen ska jag dammsuga och vika lite tvätt! Sen är min bättre hälft hemma om en timma, de är höjdpunkten på dagen det :-)

Kram på er!

Kommentera inlägget här :