Valpen Bosse!

De är en blåsig dag idag, nästan så man tar vind. När vinden drar på bakifrån så ökas gångtakten. Men solen lyse och de är plus grader så jag ska inte klaga allt för mycket! Solen håller mig på banan.. älskar solen och jag ÄLSKAR att vi går mot sommaren <3

Igår kväll fick vi besök av en god vän från norr en snabbis, han var på genom resa och gjorde en mellan landning hos oss, det var riktigt trevlig! En liten rottis valp på 13v hade han oxå, Bosse var namnet :-) Snobben fick vara ute på ballan och Gibson sprang in i sovrummet (våra katter) Kompis var ute redan. De två som var inne hann bara se Bosse i typ 5 sekunder. de var vid dörren då vi öppnade, men vi stängde lika snabbt Haha schysst välkomnande, men vi var tvungen att sätta katterna i säkerhet, då dom verkligen är livrädd för hundar!
När han åkte så vågade snobben knappt komma in, och Gibson hittade vi inne i sovrummet fast klistrad på en hylla på vägen.. haha stackarna. Sen gick dom runt resten av kvällen och bara sniffade på allt och undrade vem som besudlat deras hem. Så hund de är nåt vi inte kan skaffa, när man ser dom så är de ju så underbart söta, åh man bara villa ha! Men de är mycket jobb och tålamod med en vovve. De är de ju med katter oxå om man vill lära de saker, för de går faktiskt att det. Men de kan ta tid och allt som oftast krävs är en vattenflaska :-)

Min handläggare ringde just från arbetsförmedlingen och hon hade även pratat med min arbetsgivare innan, och de hade pratat om att förlänga min arbetsträning där, fram till sommaren till att börja med. Och de var helt okej för honom :-) Och självklart helt okej för mig! Jag trivs jätte bra där. De är verkligen roligt att gå dit! Man blir glad :-)

I morgon är de fredag och redan helg, tycker den här veckan har gått tokfort. Mycket skönt när dom gör de. Dom senaste veckorna som varit har ju verkligen gått i snigel fart till och från. De blir så då man är inne i i IVFbubblan, den är så intensiv och påfrestande! Och att sen oxå få ett minus som slut resultat är förkrossande. De känns som jag börjat leva upp lite mer, mycket skönt. Jag är så van att lägga i mitt eget pussel nu. Vissa bitar saknas och kommer alltid att göra det. Eller så kommer dom alla flygande om vi en dag får bli föräldrar. Jag längtar så!! De är fruktansvärd jobbig längtan... Som gör att en del inom en alltid bär en sorg. Och sorgen tär på en allt mer åren går.
Hoppas de inte är allt för länge kvar nu!

Nä nu är snart min bättre hälft hemma, så jag ska göra lite kaffe som vi kan dricka då han kommer hem!

Kram på er!

Kommentera inlägget här :