En skön helg!

Några rader innan jag börjar med middags stöket.
De har vart en jätteskön helg med underbart väder. Jag är fortfarande väldigt trött och har kommit underfund med att de har med IVF.en och vårt misslyckande att göra. Jag gråter ständigt som ett barn inombords men på utsidan försöker jag vara stark och någolunda hel. Den här ständiga kampen jag har var dag med mitt inre jag gör mig helt utmattad. Jag vill inte ge efter för hur jag känner, jag tänker kämpa emot till varje pris. De är tur att de börjar bli vår, för de gör allt mycket lättare. Jag lever upp till en helt annan människa under våren/sommaren.

Vet inte när vi tinar vår frysis, jag känner mig inte redo än. Orkar inte plocka fram testerna igen och börja plåga mig av ångesten för när de blir omslag. Usch! Nu blir de först ett jäkla testande med ÄL tester för att sen börja med den psykiska pressen med gravtester och en ruvning. De här är vad jag känner idag. Imorgon kan de vara helt annorlunda, den svängiga IVFkarusellen. Aldrig har jag slitits så mellan hopp och förtvivlan. De här är svårt och de är så mycket mer på spel än att bli gravid eller ej. Man leker ryskroulette med sina känslor, sina innersta känslor.
Men å andra sidan, vi har heller inget annat val, inget annat hopp...
Idag är jag trött i själen. Men jag ligger inte raklång och tycker synd om mig själv. Jag håller mig sysselsatt och försöker så gott jag kan just nu.


Imorgon blir de jobb igen och de ska bli skönt. Jag sa till Mattias tidigare att än om jag skulle vara döende imorgon så går jag till jobbet. Är en aning less på att vara hemma! Från imorgon så ska jag öka i tid på jobbet oxå. Hoppas de går bra, men de tror jag de kommer att göra.

Mattias mamma ringde för ett tag sedan oxå, de kommer ner till oss första helgen i april, de ska bli riktigt roligt. Jag blev så glad. De är så mysigt när dom är här nere.

Nä nu ska jag börja med maten. Sen blir de sista avsnittet av solsodan senare och Big Brother Live.

Kram på er!

Kommentarer :

#1: Petra

Du känner dig bäst själv och vet vad du behöver. Glöm aldrig det.



Jag gör det jag gör jag bäst... hoppas och tror att det blir er tur snart, snart, snart!



Härligt med ökad arbetstid, jag håller såklart tummarna för att det ska kännas bra för dig :)



Hoppas er vecka blir lite lättare för varje dag som går. Hörde att våren var på väg och den här gången måtte den väl stanna?! ;)



Kram på dig!

skriven
#2: Jenny

ja ursch! själen tar storstryk, det är sjukt jobbigt det känner jag med! MEN man kommer snabbt på fötter och villsätta igång igen, helt sjukt egentligen!



Jag har ju FET om två dagar men längtar inte alls som jag gjort de senaste gångerna. Tror det är ett försvar ifall de inte lyckas tina vårt enda lilla embryo..



man blir sjukt trött men kul att du känner att du orkar jobba, jag är i stadiet då jag bara vill va hemma och sova just nu, tur man har en liten valp som piggar upp en..



KRAM

skriven
#3: Denise

Petra: Tack vännen för de otroliga stödet du gett oss under våra behandlingar. Och ni är är ju ett verkligt bevis på att de funkar, men två helt underbara mirakel tjejer <3



Jenny: Ja man går sönder i tusen bitar gång på gång, nu börjar man bli så van att lägga detta pusslet, säkert därför man oftast hämtar sig så snabbt OCH den otroliga längtan man bär på efter ett barn.

Egentligen så orkar jag inte med jobbet alla dagar. Men jag försöker slå bort min ångest och utmattning... kanske jättedumt för de brukar hinna ikapp.

Men våren kommer underlätta mycket för min läkning. Idag har vi haft 10 plusgrader vilket har gett mig en massa energi :-)

Jag väntar ÄL i slutet av den här veckan, och jag står i valet och kvalet. Men jag är rätt säker på att vi kommer gör vår FET nu... Känns mer och mer rätt för var dag som går.



Jag förstår precis hur du menar angående, att du inte känner nåt särskilt för ert kommande FET, och jag tror de är som du säger, ett försvar som kroppen sätter för att skydda en från de värsta.



Tack för era kommentarer och omtanke tjejer!



skriven

Kommentera inlägget här :