Trött... Dag8

Jag är trött i kropp och själ, skulle bara vilja få sova ända till söndag och då få kissa på mitt test och få ett fett plus!!

Jag är livrädd för att vi inte ska lyckas, och de är inte så lätt att vara possitiv i den här sitsen vi befinner oss i, de är 4:e gången jag går igenom de här nu. Vi har ju en kvar i frysen, men jag orkar inte tänka dit nu, orkar inte tänka mig en ruvning till.
Fast de vet jag ju att jag gör om jag måste.. vi har ju inget annat val! Jag är livrädd för att jag förblir barnlös.
Jag ser mitt liv som meningslöst utan barn, ja de mår låta hårt men de är sant!
Jag har verkligen drömt om egna barn sen jag var i tonåren, alla mina vänner har redan fått sina små och även hunnit ge dom syskon. Medans jag står kvar här och trampar de börjar bli en djup grop där jag stått trampat. Känns som jag sitter fast i min egen grop av olycka!

De här har vart den jobbigaste gången hittils och kanske blir de bara värre och värre för varje gång.
Till och med min älskade Mattias är ett nerv vrak, vi sliter ont just nu och jag hoppas de blir värt allt en dag.

Min underbara blogg och IVFvän Anna, fick ett jättefint plus igår ( stort grattis till dig), vi hade ÄP och ET samma dag. Så våra små pyren har tampats ihop i värmeskåpet. Efter att hon fått sitt plus igår, så kunde jag inte låta bli. Jag testade med samma test som henne och fick ett FETT minus!!
Så jag är väldigt ledsen, och jag vet att de är tidigt och att jag fortfarande kan få ett plus.
Men jag är inte så hoppfull längre, jag har lärt känna min kropp rätt bra under dessa behandlingar och jag känner i kroppen att de inte är som de ska.
Samt att Anna kan vara en höghormonare och jag kanske är en låg, så än finns de tid till att de kan vända.

Men som sagt jag är helt slut... vill bara sova!

Kram på er!

Kommentarer :

#1: Anna

Och jag tänker att det är Ovitrellen och att jag var för tidig med mitt fina plus. Fast det borde det väl inte vara, eller?



Det är inte lätt det här med IVF, man väntar, kämpar, sliter sitt hår, längtar, det går ner och vissa dagar upp. Man letar efter tecken och griper efter halmstrån, för man vill så gärna. Jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Jag tycker att det är så orättvist. Varför kan det inte bara vara enkelt?



Jag vet att ni kommer att få ett plus. Om inte denna gång så blir det nästa gång. Vi måste kämpa vidare så att vi en dag får stå där med magen i vädret och sedan träffa våra små mirakel. Vi kämpar tillsammans i det här. Jag kämpar för er, för ert plus. Ni ska ha ett plus.



Kram

skriven
#2: Denise

Tack Anna för dina fina och tröstande ord!



Och jag kan trösta dig med att ovitrellen har gått ur kroppen, de visade ju ditt första test som blev minus :-) Så du är gravid min vän, de är svårt att ta in, jag vet. men snälla ta in det och njuuut för de är du värd, du är värd att få njuta nu och stryka på din mage. Ni har kämpat med blod, svett och tårar för detta, klart du är rädd att lyckan ska ryckas ifrån dig, men så ska de bli! Du ska bli Mamma gumman och jag hoppas lekkompisen är kvar i min mage och bara är lite seg i starten!



Tack igen för dina ord!

Kram!

skriven
#3: Linda

Så man kan ändå eventuellt se resultat redan på söndag? Hoppas, hoppas, hoppas verkligen det går vägen denna gång!!!

Kram till er båda!

skriven
#4: Denise

Linda: Ja de kan fortfarande bli ett plus, jag har plusat på dag 9 & 10 förut. Så än finns de tid för att de ska bli ett plus :-)

Hoppas ju självklart på de, än om de idag känns bra mörkt. Men hoppet går upp och ner och tätt efter även känslorna.

På måndag den 14/3 ska jag ringa till kliniken med mitt slutgiltiga besked.

Tack för Kramen och för att du hejjar på oss!

skriven
#5: LadyBond

Kram! Jag önskar med dig p ett plus!

Jag blir med litet ledsen men du ska inte jämföra, då blir det ledsamt. Du kan få ett fett plus imorgon så det ska jag önska åt dig!



Kramar om hela vägen hem till dig!

skriven
#6: Denise

Lady : Tack underbara du! Ja jag vet att än kan mycket hända och att jag mycket väl kan sitta lycklig med ett plus i slutändan. Och vi hoppas på att de blir så, än finns hoppet kvar och alla knasiga symptomer :-)



Tack för era fina och peppande kommentarer!

Ni gör de hela lättare!

skriven
#7: Katja

Hejsan godingen!

Förstår att det känns jobbigt för dig.. Trodde du fick svagt positivt? Hursom om några dgr då jäääklar ska du ha ett fiiint starkt positivt.. iaf svagt men MKT väl synligt.. <3 Så är det..

Massor med kramar till dig.. <3

skriven
#8: Denise

Tack Katja: Jo jag fick ju ett svag svag...yttepytte svagt... så jag hoppas fortfarande på ett starkare som man ser utan att man vinklar till höger och vänster typ :-)

Men vi hoppas fortfarande, vägrar ge upp hoppet. De går bara inte :-)

skriven

Kommentera inlägget här :