RD3

Godmorgon kära läsare!

När jag klev upp imorse, så låg Gibson vid dörren och sov, Kompis och Snobben låg i tvrummet, där de brukar ligga ifall nån av oss inte är hemma. de saknar Musse och de gör jag med. De gör så ont att se de andra katternas blickar, de ser riktigt ledsna ut. jag tror dom vet att Musse inte kommer tillbaka.
När Mattias åkte med honom igår, så var de andra katterna ute på balkongen, vi ville inte att de skulle se när vi packade in Musse i buren, ifall han inte skulle komma tillbaka.
De är tomt här hemma, de första jag gjorde när jag vaknade var att gråta en skvätt till i kudden, usch så många tårar de runnt sen igår kväll. Nu bränner  tårarna i ögonen igen. Men jag försöker hålla tillbaks dom.


Kram på er!

 Finaste husmusen!

Kommentarer :

#1: Anna

Men usch då, vad sorgligt. Kram till er!

skriven
#2: Tina

Att skaffa sig ett djur betyder också att man skaffar sig en sorg! Men det är det ju alltid värt! Tänk vilket utbyte man har av varandra under den tid man får, vad mycket kärlek man vinner! Ni gav honom säkert de bästa åren han kunde ha fått!



Jag fick avliva min katt hastigt för ca två år sedan. Hon fick en tumör i örat som gjorde att hon bara på några veckor gick från frisk till riktigt sjuk. Sista dagarna hade hon ansiktsförlamning och kunde inte se på ena ögat. Lillan! Det sista hon gjorde hos veterinären innan hon somnade in var att spinna tyst tyst. Jag satt så nära att hon bara kände min närvaro inte veterinärens. Usch vad jobbigt det var. Det var riktigt jobbigt i ett par veckor efter det. Så gråt du nu! Det är bara bra! För sen börjar man må bättre, man går vidare och börjar tänka tillbaka på sin lilla familjemedlem med ett leende på läpparna!



Vilken tur att du har kvar dina andra katter som kan hålla dig på banan i alla fall. Plus att du nog har ett nytt litet begynnande liv som växer och knakar i din mage hoppas.



Styrkekram.

skriven
#3: Katja

Hejsan godingen!

Min kisse blev påkörd måååååånga år sedan... 12/5 -05, lilla Selma.. saknar henne såååå mkt fortfarande. Min lilla kossan mu..

Jag grät o grät och föll i en depression, mitt allt, mitt hjärta.

Har haft tre hamstrar med, varav den sista gick bort nu bara några månader sedan.. Saknar henne så mkt!!

Man kommer så nära sina älskade djur, endel förstår inte alls..

Massor med kramar till er.. <3

skriven

Kommentera inlägget här :