Längtar tills vi plockar fram grillen!

Maten står ooch puttrar på spisen är väl klart om ca 20 minuter, så jag uppdaterar lite här medans middagen inväntas. De blir kokt potatis och stekta kotletter som sedan puttrar i fond, grädde, kryddor, lök och mörötter. De är så himla gott, jag äter vinbärsgele till och Mattias är äppelmos till.

De har snöat halva dagen och varit allmänt tröttsamt, men nu har de slutat snöa och solen tittar fram.  Vid tre tiden var de 4 plusgrader. De gillas...soooool...sooool mera soool!
Insåg när jag kom hem från jobbet att jag stressade iväg till jobbet utan att stänga kaffebryggaren eller att ta in Snobben från ballan, haha så där satt han utlåst när jag kom hem. De första han ber om när jag kliver upp de är att få gå ut på balkisen och lägga sig i sin älskade hängmatta som han har där ute.

Fick även brev från kvinnokliniken idag, de har mottagit remissen och jag skulle få en tid inom 2 månader. Ska ringa dom imorgon för att få svar på lite frågor om vad som kommer att ske och om de kommer göra ont osv. Så de är bara att vänta och se.

Jag är så sugen på grillat, åh vad jag längtar till till blir läge att göra premiär grillningen, jag vet många som redan gjort den. Men om ett par veckor till så kan vi grilla!

Gick och solade efter jobbet och de hettar på rätt bra, man känner sig lite febrig. jag brukar kunna göra de om jag bränner mig i solariet. Blir en dusch efter maten..nån gång.. lär ju inte orka direkt efter paltkomat :-)
Solen lyser ute och de är fortfarande ljust och klockan är 18:21, känns så konstigt! But I like it!

Kram på er!

Kommentarer :

#1: Icka

Åhh grillat....så man kan längta! Det är ju så jävla gott!!

Ha en bra dag!

kram

skriven
#2: Denise

Ja eller hur.. ska bli så gott sen!

Tack desamma ickan! Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :