Upp som en sol, ner som en pannkaka!!

Vi får posten sent numera och  fick nyss detta brev från IVF Kliniken.


Bästa Denise och Mattias!


Det var tråkigt att Denise inte blev gravid sist.

Jag skulle gärna se att man gjorde en undersökning, där man med ett tunt lysrör går upp genom livmoderhalsen och tittar i livmoderhålan. detta eftersom Denise haft två missfall och nu inte blir gravid, bara för att se att allt ser normalt ut där. Det är ett väldigt enkelt undersökning som, den är ungefär som en äggåterföring. Den görs på kvinnokliniken, och man gör det på operationsavdelningen, men det är bara därför att de är där alla instrument finns. Denise kommer dit på morgonen och går hem senare samma dag.

Jag skriver remiss till kvinnokliniken och de hör av sig till er, så att ni får tid till det.

Med vänlig hälsning
Dr Urban Waldenström



Där rök ju chansen på att tina frysisen på ett tag framöver, jag vill så gärna göra de innan de stänger för sommaren, vid midsommar gör dom de. Mina bästa förutsättningar för att plusa överhuvudtaget är vår och sommar, då jag mår som allra bäst fysiskt och psykiskt. Jag vet att de bara är för mitt bästa! Men jag tycker ändå att de känns jätte jobbigt!
Jag blir så ledsen och rädd, det här är inga roliga grejer att hålla på med och ännu jobbigare är det när jag har gynekologskräck, jag blir alldeles stel, skakar och gråter var gång! Men visst har de blivit bättre, men bara för att man nu har haft samma läkare och man har fått en tillit men de har tagit tid. Nu ska tillbaka på samma hemska ställe där jag gjorde skrapningen från mitt missfall i slutet på maj förra året. Usch är allt jag känner... varför ska de alltid vara så förbannat svårt jämt!

Jag är livrädd!!!!

Upp som en sol, ner som en pannkaka!

Kommentarer :

#1: Katja

Hejsan gumman.. förstår det känns tufft nu!! Jag hade gärna gjort en sån undersökning, med några mf o ett ma.. men Sahlgrenska gör inte mkt dom.. Gratis så.. well, well.. Jag hoppas ni får komma dit snart o att du får bli ruvare snaaart och jag menar verkligen snart!!! <3 Kramar om hårt o länge!

skriven
#2: Jenny

Gumman!!!! kram

det kommer gå så bra så. det är ju jättebra att de faktiskt tar sig tid att undersöka detta innan alla era försök är över som vissa kliniker gör.. en del kör ju bara på och förväntar sig att man ska göra resten på privata kliniker sen med egna kontanta medel..

skriven
#3: Denise

Tack för er omtanke tjejer!

Ja jag känner mig samtidigt oerhört tacksam för att de vill ge oss den hjälpen, då vi fortfarande går unde landstingförsök. Men jag har aldrig känt av nån särbejandling på så vis som jag vet att vissa vart med om.

De känns bara så jobbigt med själva undersökningen/ingreppet. Och gynskräcken! Men jag får säkert lugnande innan, annars känns de tyvär helt totalt omöjligt!

Hoppas att de går snabbare då man får remiss, vill göra bort de så snart som möjligt!

Men fram till de här är över, så försöker vi själva :-) Ganska mysigt de med jue ;)



Kram på er mina fina vänner!

skriven
#4: LadyBond

De gör det för dig, för att kolla om det finns hinder.Tänk om det är ngt som hindrar? Då är det bättre att de får fixa det i så fall. Visst?

jag finns kvar när du behöver. Det kommer gå bra.

Och om du säger när du möter dom att du är rädd innan.Så är de ännu snällare. Kram och jag ringer när jag vaknat.



Omtanke och fyrklövrar! <3 <3 <3

skriven
#5: Anna

Förstår dina tankar men samtidigt. Det är ju jättebra att de vill undersöka dig och se så att allt är bra! Det kommer gå hur bra som helst och snart har ni en bulle i ugnen igen.



Kram till er!

skriven
#6: Denise

Tack Anna & Jennifer! Jag är orehört glad för att vi får den. Vet många som får kriga till sig den.

Men mina planer ruckades åter om samt att jag får ångest av bara tanken på undersökningen. Önska jag kunde be att Urban eller Staffan utför det, men sån tur finns nog inte.

Hoppas ni får en underbar helg nu mina fina vänner! Jag är helt slut efter denna jobbvecka och allt där kring!



Kramar!

skriven

Kommentera inlägget här :