En weekend i Stockholm!

De var ett tag sedan ni fick någon update från mig nu, jag har börjar smått resa mig från bakslaget. Men de går segt & jag tar än så länge bara en dag i taget. Men jag sover fortfarande jättedåligt, inatt känns de som jag legat halvvaken hela natten.
Trodde först inte att jag skulle ta mig tillbaka till arbetsträningen igen. Min läkare ville sjukskriva mig igen, men där satte jag STOPP! Jag kan inte gå tillbaka till en sjukskrivning igen, nä fy för att sitta här hemma mellan dessa väggar & bara glo igen. Nä de såg jag ingen lösning i, jag behöver få annat tänka på. Vilket inte underlättar om man sitter hemma... då ältar jag & ältar jag och isolerar mig igen. För tillfället går min energi till min arbetsträning & att hålla hemmet i skick.  
Jag arbetstränar på ett jättefint ställe med underbar & omtänksam personal. De gör mig gott att få komma ut & träffa dom samt andra människor.

Mattias har i princip jobbat NONSTOP nu ett par veckor, och när han idag kom hem på en lite rast så bestämde han att vi tar oss en minisemester till sthlm i helgen & bara rår om varandra går på grönan & leker av oss. Han hittade billiga tågbiljetter så vi kommer tur & retur för en tusenlapp. Han kollade även efter helgen men då kostade resan de 3dubbla. Antar att priserna höjs en aning nu då semestrarna börjar. Men jag kan ju bara åka helger då jag inte har någon semseter Mattias är verkligen trött & slut. Så den här resan kommer att göra oss gott. Jag längtar så mycket :)
Vi kommer till sthlm vid 14 på fredag då checkar vi in på hotellet (Scandic Anglais) äter nåt & sen åker vi ut till djurgården & leker av oss hela kvällen på grönan. Enligt vädret så skulle de regna på lördagen och då är ju inte grönan de trevligaste stället att vara på. Så lördagen blir de att bara vara & gå runt & kika i butiker & äta nåt gott. Sen tuffar vi hemåt på söndag.

Nä jag har sån huvudvärk så jag måste faktiskt ge mig med skrivandet & ta en varm dusch, de kanske hjälper. Ingen värktablett har då hjälpt mig. Vill inte behöva ta migränmedicinen. Så jag hoppas den ger med sig. Har haft ont sedan jag kom hem från jobbet. 
Om en timma har Mattias jobbat klart för idag, imorgon är cupen över & de ska då bara äta lunch så då blir de bara halvdag. 

Hoppas ni får en fin midsommar min kära läsare!
Skickar en midsommar KRAAAM till er alla!
Synd bara att vädret inte verkar vara med oss, regnigt, blåsigt och kallt! Vart tog sommarvämen vägen??


 

Kommentarer :

#1: Linda

Ett helgbesök i Göteborg och en RIKTIG nöjespark? ;o) Vi kan bo på Landet så får ni låna vårt hus! Är det några "okända" människor jag skulle känna att lämna huset till så är det er, hur galet är inte det egentligen? :o)

skriven
#2: Denise

Ja vi hade gärna åkt till göteborg, då de är en mycket finare stad samt att liseberg är mycket trevligare nöjesfält. Men vi drog de billigaste kortet & åkte till sthlm. Kanske blir de en tur till gbg i slutet av sommaren. Men då ska vi även resa upp till familjen i örnsköldsvik. De blir första resan sen får vi ser hur långt kosingen räcker :)

Vad gulligt av dig att du skulle kunna låna ert hus till oss, de värmde i hjärtat att läsa! :P

Hoppas Du, Oo & lilla Ronja får en fin midsommar!

Kramar från oss!

skriven
#3: Linda

Vi får USA-besök i augusti, men det är ju bara att se om/när det blir av för er om det funkar för oss! :o)

Tack detsamma!

Kram!

skriven
#4: Denise

Boende kan vi säkert ordna, men tusen tack ändå söta du! Så ni får bo kvar i ert hus :) Men jag hör av mig om vi åker ner så kan vi kanske ses på en fika IRL :)

Kram Kram

skriven

Kommentera inlägget här :