Stegen går åt rätt riktning!

Har nästan precis kommit hem. Har varit till Mattias på skolan & ätit go lunchen ihop. De var mycket gott. Jag börja sakta men säkert att gå upp de 4kg jag gick ned i början av maj. Jag har så lätt för att rasa ett par kilo men de tar en evighet att gå upp dom igen. Samma problem har min man. Men den pressen vi lever under när de gäller barnlösheten & IVF gör ju att vi innerst inne inte mår bra någon utav oss & har inte gjort det på många år nu. Och de sätter sina spår.. denna psykiska påfrestning som vi ständigt lever i & den vidriga ovissheten.

Det är åter en tröttsam dag, känner mig mycket stabilare men är bara så sjukt trött, slut på energi. Får små doser av energi, men bara så pass att de räcker till att plocka in i diskmaskinen eller ur den, starta en tvätt & hänga... sånna små saker som normalt går av bara farten i vardagen. Men de blir bättre för var dag som går nu så jag ser nu åter ljusningen i det hela.

Om en månad den 14/7 blir min underbara man 30 år, ska göra en riktig fin dag för honom. De är han mer än värd <3 Vet inte riktigt vad än, vi har besök här då av min systerdotter & hennes 2 kompisar som är 16år, så här blir de tonårsliv för hela slanten. Men de är lugna & skötsamma.
Jag hoppas han är ledig då. Måste kolla upp det. De enda han vill är att spendera dagen med mig, säger han då jag frågar om han önskar sig nåt särskilt. Vi ska ju resa bort en sväng tillsammans, vi kommer att åka ner till stockholm eller göteborg & gå på tivoli & leka av hos som små barn en hel dag. De blir en resa på 2 nätter.  Vi längtar!! De ska bli så roligt.
Men de är verkligen dyrt att resa & bo inom svergie. Väntar man till i slutet av sommaren så kommer man iväg på en sista minuten charter för typ samma peng. Så vi får se vart vindarna bär oss. Ingen av oss vill vara borta för länge från katterna heller. Max en vecka känner vi att vi kan vara borta från dom. De är som mina barn & jag får ångest bara jag ska lämna dom en helg. Jag är så hönsig på mina kissar.
Och v31 kommer min syster Kristina & hennes familj ner tror jag, vet inte hur de ordnat med boende. Som Mattias fattade hennes man när vi var hem , så skulle de komma ner i husvagn och bo i rättvik med den, då han vill vara på crousing området, vet inte om jag stavade ordet rätt.
 
Vecka 31 öppnar IVF kliniken igen & vi skulle ringa dit helst samma dag som de öppnade sa de igår när jag pratade med dom. Då ska vi planera in vårt 3:e & sista landstingsförsök. Då vet vi förhoppnings oxå hur de gått på min missfallsutredning.

Vi har haft väldigt ostadigt väder ett par dagar nu, de är inte alls nån värme ute. Sommaren försvann lika fort som den kom :S Jag vill ha tillbaka sommarhettan mår så bra av den.

Kramar till er!



Kommentarer :

#1: icka

så skönt att det går åt rätt håll, ja använder mitt sista landstingsförsök nu- vi får ju bara två insättningar så om man tänker positivt så har ju ni ett kvar iaf! Hoppas så för er...

kram

skriven
#2: Jenny

ska ni busa av er på tivoli så ska ni verkligen åka till liseberg.. grönan är ingenting jämfört med liseberg...

man kommer billigare undan om man campar om ni har möjlighet till det..

skriven
#3: Vendela Karlsson

Hej! vad kul din blogg verkar! kommer definitivt läsa din blogg lite mer! (: Ha en kul dag =P

skriven

Kommentera inlägget här :