Mitt pussel som aldrig blir klart!

Allt rinner nu ut ur mig..åter igen rinner hoppet om livet ur mig.. & jag har ont & är sjukt trött & ledsen. De här är så psykiskt jobbigt & just nu säger jag med handen på hjärtat, att jag vill inte mer.. vill inte utsätta mig för detta igen!! Jag vill inte, men jag vet att jag måste om vi någonsin ska få smaka på den sanna lyckan. Just nu lägger jag mig raklång & känner att de inte är värt det längre.. vi kommer aldrig att vänta barn... bara dessa förbannade missfall. Meningen med livet - att få en familj verkar inte vara meningen för mig. Meningen för mig känns som att jag bara ska plågas med detta hellvetete månad efter månad ÅR efter år. Falla i sprllror pussla ihop mig igen för att åter slås sönder i tusan bitar. Hittar inget bra lim som håller ihop, bitarna blir bara mindre & mindre för var gång & de blir svårare att pussla ihop! Jag är så trött på att lägga mitt eget pussel som aldrig blir klart, de fattas en bit & jag vet vart den är men hur jag än vrider & vänder så vill den inte stanna kvar.

Bloggen kommer att ta ett litet sommarlov, kommer självklart att uppdatera då & då för att ni ska få er en lite update om hur de går. Men då detta mer blivit en blogg kring IVF & allt där till. Så kommer den åter bli mer aktiv då vi är på banan igen.
Imorgon ska jag ringa & boka en tid för en hysteroskopi förhoppningsvis så finns de en tid om ca: 1.5v då den ska utföras efter en blödning. Fast kanske blir de annorlunda nu då jag har en missfallsblödning & inte en vanlig menstration. Hoppas inte de spelar någon roll. Gör det de så får jag ringa då min mens kommer nästa gång. Kan inte längre sätta ett datum för när den kommer då jag av denna IVF blivit alldeles rubbad i mina cyklar. Min kropp gör nu mera lite som den vill & när den vill. Vilket oxå är jobbigt. Jag har totalt tappat kontrollen över mig själv, bara att hänga med i svängarna liksom.

Jag kommer fortfarande följa mina bloggvänner, de bloggar som är aktiva över sommaren, har sett att fler gör som jag tar sommarlov.
Imorgon kommer iallafall ett inlägg om vad de sa angående min hysteroskopi. Kommer vara hemma från jobbet imorgon oxå dels för att jag forfarande har så ont stundvis att jag inte kan stå eller gå upprätt. samt att jag har lite samtal att ringa. Men på tisdag så ska åter tillbaka till vardagen vilket känns bra.

Kramar till er så länge!

Kommentarer :

#1: Icka

Lilla snörpa, ja lider så grymt mer er, livet är så orättvist...

Ta en paus om du behöver, gör precis det du känner för.

Kram

skriven
#2: Linda

Gör så ont för er skull! Hade ju hoppats så denna gång! Ni har säkert fått frågan och diskuterat den själva sinsemellan också, men då jag själv är adopterad undrar jag lite hur ni ställer er till det? Själv konstigt nog kanske så var adoption inget alternativ för mig om vi inte kunnat få barn. Ja, du har ju följt min tveksamhet till barn och de få för-argument jag hade men där just det biologiska var en av dom. Det kan ju som sagt verka väldigt konstigt eftersom jag själv är adopterad och dessutom känner mycket för alla dessa oönskade barn i världen, men så är jag funtad.

Ta hand om er!

Kramar Linda

skriven

Kommentera inlägget här :