donnaTEST

Denna har jag inhandlat idag, skulle köpa ägglossningstester & hittar då denna produkt på apoteket som de inte haft tidigare. Den kankse har funnits på marknaden länge, men jag har då inte sett eller hört om den någon gång förut. Apotekaren som hjälpte mig med info kring denna smög fram att hon gått igenom IVF hon oxå och kunde varmt rekomendera att använda denna mellan hormonbehandlingarna. Och hon svor med mig över alla dyra tester man måste köpa var månad. Detta kostar 395:- & 7st ägglossningstester kostar 249 & behöver jag då testa mer än en vecka (blir alltid minst 2) så är de inte svårt att räkna ut vad de blir för summor man får slänga ut på bara tester!!
Så nu hoppas jag att den funkar på mig, gör den det så har jag gjort ett riktigt fynd tycker jag!
Denna kan jag änvända hur mycket jag vill under de närmsta 12månaderna, sen dör batteriet i den.
Om min kropp gör som den ska så väntar jag ägglossning vilken dag som helst. Jag kommer givetvis berätta i ett senare inlägg hur jag tycker den fungerar.




Om DonnaTest

DonnaTest är ett lätt, snabbt och bekvämt fertilitetstest baserat på saliv

I kvinnans menstruationscykel finns det ungefär 5 fertila dagar som kan bestämmas på följande sätt:

  • 3 dagar före ovulationen : Mannens spermier kan över- leva upp till 72 timmar (3 dagar) i kvinnans slida och livmoder. På grund av detta kan sexuellt umgänge till och med 3 dagar före ägglossningen leda till graviditet.
  • 2 dagar under ovulationen.

Om inget eller skyddat sexuellt umgänge sker under denna period, är risken att bli gravid minimal. Vanligtvis sker kvinnans ägglossning på den 14:e dagen av menstruationscykeln. Det kan förekomma märkbara individuella skillnader i längden på menstruationscykeln (23-35 dagar). De vanligaste orsakerna till oregelbunden menstruationscykel är rökning, stress och matvanor. Dessa faktorer leder till förändringar i hormonproduktionen, vilket påverkar det endokrina systemet.

DonnaTest består av tre delar - Mikroskop, stav med belysning och hölje DonnaTest består av tre delar: Mikroskop, belyst hållare och hölje

 

Kvinnans östrogennivå är som högst under de fertila dagarna av menstruationscykeln. Den förhöjda östrogennivån kan lätt bestämmas från till exempel urinet, blodet, saliven eller slemhinnan i livmoderhalsen. En förhöjd östrogennivå förorsakar att östrogen och kroppens salter kristalliseras och bildar olika mönster i saliven när den torkar. DonnaTest grundar sig på detta fenomen. Minimikroskopet visar snabbt, tydligt och tillförlitligt kristallmönstren. Med hjälp av kristallmönstren kan man se när ägglossningen sker och när kvinnan har sina mest fertila dagar.

DonnaTest är ett pålitligt fertilitetstest. Kliniska försök visar att 98% av testresultaten är korrekta. Testet hjälper dig att planera en eventuell graviditet, utan urinprov eller bokföring.

DonnaTest rekommenderas inte:

  • för kvinnor som är i klimakteriet
  • för kvinnor som använder hormonella preventivmedel (t.ex. p-piller) eller får annan hormonell behandling
  • för kvinnor som har varit gravida under de senaste två månaderna
  • för kvinnor som får fertilitetsbehandling (t.ex. clomifen- citrat). Läkemedel för denna typ av behandling påverkar hormonnivån.

Övrig information

DonnaTest kan användas obegränsat antal gånger eller så länge batteriet räcker. Mikroskopbatteriets livslängd är minst 12 månader. Testet kräver inga kemiska reagenser för att fungera. Mikroskoplinsen bör rengöras före varje användning.

Vid kassering sorteras DonnaTestets skyddshölje och minimikroskop som plast. Delen med lampan sorteras som elektronik.

Ladda ner bruksanvisning här

DonnaTest är utvecklat för att visa de fertila dagarna i menstruationscykeln. Nordiva Healthcare AB tar inte ansvar för felaktig tolkning av testresultat.

Kommentarer :

#1: Lotta

Hej



Jag undrar hur du tycker donnatestet fungerar? Jag har precis köpt ett själv, provade med ÄL stickor först men enl dem fick jag aldrig ÄL så jag tänkte jag skulle prova donnatest också. Som du nämnde blir det ju mkt billigare... Jag har ännu inte sett några tecken på ÄL med donnatestet fast jag borde vara mitt upp i det :( Är det lätt att se när det väl är dags tycker du? Jag har inte lyckats se några 'stavar'....



Lycka till med att bli tre! :)

skriven
#2: Denise

Hej Lotta!



Jag köpte de förra onsdagen och hadde då små ringar ganska många. Sen på kvällen när jag testade så hade de börjat bli stavar, på torsdag var de som på bild 2 & på fredagen hade jag bild 3 så för mig har de funkat utmärkt, den ger fortfarande utslag som på bild 3, kollade nyss & idag har jag en jättehög stegring.Fullt med ormbunskliknade grejer på linsen. Så jag är jätte nöjd. Min ägglossning kom i tid denna månad & jag tror jag blev hjälpt av bidrottninggelèn till det.



Så nu har vi myst på som bara den under en veckas tid så nu hoppas vi på ett positivt gravtest om 14dar :)

Lycka till du med! Kramar

skriven
#3: Lina

Hej!



Vilken tid på dygnet tog du testet?, tod du bara lite saliv på glaset??



MVH

skriven
#4: Denise

Man kan ta det vilken tid som helst och hur många gånger som helst per dag, en droppe saliv på glaset räcker. Jag var jättenöjd med testet.

MVH

skriven
#5: Lina

men när det visade utslag på ägglossning...gjorde de det vid varje tillfälle du testade den dagen?

skriven

Kommentera inlägget här :