Reggae cafèt

Igår berättade Mattias att de han läst i tidningen om att de öppnat ett reaggecafè i kålgården, ett jättefint badställe som ligger bara en lite bit från oss, tar 5min att gå dit. Så idag gick vi dit för att kolla in var de var för något, när vi kom dit så var de bara vi där & en journalist från dalademokraten. Hon frågade om hon fick ställa några frågor om vad vi tyckte om stället ect. samt tog hon några bilder & våra namn :) Så då är man åter med i tidningen.
Jag och en vän var med i den tidningen för ett år sedan då vi räddade en katt från att ha suttit långt uppe i ett träd i en vecka, helt chanslös på att ta sig ned då den hade lyckats klättra mellan 8-10m upp i en gles tall. Så vi fick tag på en som hjälpte oss med skylift för en billig peng att ta ned den, vi prövade först med både brandkår & polis men inge ville hjälpa oss. Mattias & en kompis till honom lånade en stege på 6m och försökte klättra upp och hjälpa den, men de räckte inte på långa vägar. Så när den fortfarande satt kvar efter en vecka, så tog vi saken i egna händer!

Vi hittade reda på ägaren och katten Vilja kom tillslut hem till sin familj igen :)




I söndags eftermiddag så fick jag jättetrevligt och kärt besök från min allra första BÄSTA barndoms vän, hennes syster & lille son på 3.5 år var oxå med. Hon bor egentligen uppe i Örnsköldsvik men hennes syster bor numera i borlänge, så de var hos henne & kom då förbi oss. De är 2.5 mil ca mellan Falun och Borlänge De var så roligt och jag fick fylla på med härlig & positiv energi. Jag kan inte med ord beskrova vad hon och hennes familj betyder för mig <3 Jag hoppas vi ses snart igen!


Hittade denna länk på en blogg jag läser & jag känner att jag vill dela den vidare med er. Jag tror vi ALLRA flesta barnlösa kan hålla med om denna artikel. Jag tycker de är så bra att vi barnlösa få mer uppmärksamhet i media, vi behöver mer förståelse från omvärden, de skulle verkligen underlätta i måååånga situationer.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/barnlosa-mar-psykiskt-daligt

De är otroligt skönt att Mattias har semester nu i 4v, men de svåra för honom är tristessen med att gå hemma, han fixar inte de så länge, han har redan lite smått panik och då har sin 2:a dag på semestern. Han har redan planerat in att köket ska målas om till en ljusare färg, sen ska vi även måla om i sovrummet & sätta upp en väggdekor. Vet ej vilken än, finns så mycket fint att välja på. Sov rummet vet vi inte än hur de blir, en fondvägg blir de iallafall. Så de ska bli skoj, längtar! Kankse att vi åker och kollar på färg imorgon, vi använder oss rustas billiga färger som funkar hur bra som helst. Fondväggen blir nog i tapet.

Nä nu ska jag renbädda sängen för att sen mysa ner i den ooo så skönt de blir att lägga sig då! Renbäddad säng är fiiiina grejer det!

Nattinatt & Kram

Kommentera inlägget här :