SOLEN!!

Ja solen tittade just fram, vi har haft mulet hela dagen, men så plötsligt sprack de upp och blev blå himmel!
Vilken energi man genast får, eller åtminstone jag. Jag mår så sjukt bra av solen. Solen/värmen gör mina fysiska och psykiska krämpor lindrigare. Jag får så sjukt ont i kroppen under vinter halvåret vilket oxå gör att jag bli mer nedstämd än vanligt!
Snacka om att bo på fel bredd grader! Hade de varit enkelt att flytta utomlands med 4 katter samt att få bra jobb så hade jag gjort för länge sedan. Men när man behöver vård för både fysiska och psykiska krämpor så är man ändå tryggast hemma i svergie. Med bra sjukvård och ett språk man förstår. Nog för att de idag finns många läkare i svergie som man knappt förstår pga av att de inte lärt sig behärska de svenska språket. Men nu är de inte så lätt, så jag får allt leva mig med 6 kalla månader om året!

Jag har vart hemma från jobbet igår och idag, min mage är i risigt skick, fruktansvärda smärtor och ett evigt springande fram och tillbaka på toan! Trodde till en början att de var släng av magsjuka men de är min stress mage som är en aning värre än vanligt. Inte roligt att infinna sig på en buss eller inne i en butik när magen kniper åt och en toa bör helst finnas inom ett par meters räckhåll!
De är ett jobbigt socialt handikapp, som blir bättre och sämre till och från.

I mars står vi i start groparna inför IVF nr 2, känns otroligt skönt att ha satt ett datum på de igen, man börjar få ett nytt hopp om att vår dröm/framtid kanske inte är så långt borta nu!
Jag längtar jätte mycket tills vi ska köra igång igen.

Nä nu ska jag göra lite vardags bestyr!
De var en liten update från mig!

Kram på er!

Kommentera inlägget här :