Hoppet!

Jag älskar fredagar!

De blev en fika med min underbara Lina idag efter jobbet. Så nu väntar jag på att mannen ska komma hem, tänkte bara skriva ett par rader sen ska ta disken och lite plock här hemma! Så man har plockat och rent inför helgen, de är skönt! Jag börjar få liv i mina blommor igen här hemma, dom har inte haft de så lätt de senaste veckorna. Man ser direkt på våra blommor här hemma hur jag mår! För när jag mår bra så mår även våra blommor bra! Jag har en blomma/träd som heter ödets trädet, de ligger mig varmt om hjärtat vilket kanske oxå hörs på namnet. De bara tvär dog i höstas tappade alla blad och de blev bara en torr stam kvar... men jag vägrade slänga det. Kunde bara inte.. utan har vattnat de titt som tätt och nu har de konstigt nog börja leva upp igen. Massor med nya gröna blad kommer, de verkar oxå som de kommer blomma igen. Förra året blommade med 6 vita fina blommor med en röd sträng mitt i blomman! Ja jag är riktigt glad att fått tillbaka trädet i livet.
Och jag har även börjat få hopp om livet igen, jag ser framåt nu och mår bättre och bättre igen för var dag som går. Hoppet och lyckan kom när vi började planera inför nästa IVF igen. Jag mår så fruktansvärt dåligt av att stå  still i IVFen och vänta. Två storra dörran slås igen framför mig med stora kjedor runt handtaget... de är dörren till framtiden.Bakom den ser mittt liv helt annorlunda ut. Bakom den så har vi två blivit tre, där lever vi lyckligt med vår egna lilla kärnfamilj! De liv vi drömmer om. De börjar bli frustrerande nu denna oändliga väntan. Jag vill inte vara depprimerad längre... barnlöshet och deppression går hand i hand och jag känner de så väl inne i mig.. de ligger där och pyr och vid varje misslyckande så flammar de upp och blir till eld. Man blir lessen och nedstämd. Man reser sig och faller igen....
Jag hoppas så innerligt att jag inte behöver falla så där djupt igen, att vi ska lyckas nu och att jag får bli mamma i år.
Jag har börjat våga tro de iallafall och jag måste av egen erfarenhet säga att hoppet är de sista som lämnar människan.

Shiiit blev en massa rader de här :)

Nu åter till vardags bestyren!

Kram på er!

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej!

Kul att dina blommor börjar få liv och alltså du med! När jag fyllde 30 så fick jag blommor av David och ett tillhörande tal som hölls på festen där han liknade mig vid blommorna.. hmm.. det va en kaktus och en palm.. haha.. Det fina var att palmen får jätte fina blommor om man sköter den och ger näring och vattnar och så är det även med mig sa han...:-)

Ja du, ivf karusellen! VET hur jobbigt det är!! Du vet att jag förstår ifall du behöver snacka! Ställer gärna upp för dig!

KRAMAR!

skriven
#2: Linda lönn

Yes de va jag! :-)

skriven
#3: Denise

Tack för ditt stöd och dessutom från en som vart med i game:et ett tag och även oxå efter mycket slit lyckats <3 Fått världens sötaste pojke!

Kommer gärna till dig om råd och stöd om jag får <3



Kramar I miljoner!

skriven

Kommentera inlägget här :