Nu börjar de närma sig :) Sprut dag 1

Darling stökar med maten och jag passar på att uppdatera lite medans!
Vi ska äta fläsk ytterfile m klyft potatis och bea, Mums!

De börjar närma sig nu.. om ca en timme är de dags för fragmin sprutan, sen vid 20:00 ska puregonet tas.
Jag satte för a en timma sedan emla kräm på låret där jag kommer att ta fragminet, den ska helst sitta på minst 2 timmar för att den ska kännas så lite som möjligt. Sticket gör ont men vätskan som sprutas in och sprider sig rint sticket gör mycket ondare!

Har för mig att puregonet oxå kändes lite när vätskan sprider sig ska ta, lite brännande och sveda! Men de är ju en insulin nål så där känner jag ju inte sticket :)

På måndag ringer kliniken och då får jag min första tid för att komma in och lämna blod prover för att se om dosen på puregonet ska höjas eller sänkas. Jag skulle tro att jag får en tid i slutet/mitten på nästa vecka.

Ja nu är mycket känslor igång i kroppen igen, men de känns bra än om de är väldigt mycket! De mesta just nu är ju IVF:en som som kommer sluka tid och energi!
Men vi vill de här mer nåt annat, sen skulle jag ju allra helst om jag nu hade ett val.. sluppit alla dessa hormoner och sprutor!
Men de är vår enda chans och hopp just nu!
Och jag är så tacksam över att vi får den här hjälpen och att landstinget i falun bjuder på 3 IVF behandlingar. Hade vi fortfarande bott kvar i övik så hade vi bara fått ett försök, tycker de är himla trist och orättvist att de inte gäller samma överallt, och då röstar jag ju för 3 försök i varje kommun och var man än bor såklart :) Helst att ingen ska behöva betala :( Men nu får jag inte bestämma som synd är :)
Nu var de ju inte därför jag lämnade övik, hade inte ens en vetskap om vad IVF var riktigt då.






Nu börjar maten bli klar!
Jag är så förväntans full och pirrig att magen bara vill vända sig ut och in, men magen kurrar som attans! Så de blir nog bra med lite mat!

Fick en kommentar tidigare från Linda till inlägget BIG DAY, men när jag skulle godkänna den... så raderade jag den istället! Helt totalt hjärn släpp. Hon tyckte att de var lite tokigt att bli så glad över mensen.. då man alltid fasat för den annars i alla år! Men hon förstod oss och önskade oss all lycka nu.. under kaninåret :O
Men jag vill bara säga sorry för att jag råkade ta bort de och tack för att du skrev det!!

Kram på er!

Kommentarer :

#1: LadyBond

Äntligen, kram!

skriven
#2: Denise

Tack vännen! De känns jätte bra!

Går allt bra för dig?

Kramen

skriven
#3: Katja

Hejsan gumman! Visste inte din pappa är sjuk, är jätteledsen för din skull! <3

Önskar er all lycka nu med ivf:en det är vår tur! <3 Massor med kramar till dig!

skriven
#4: Linda

Hehe, ingen fara! Det där med hjärnsläpp känner man ju igen! ;o) Kan du tänka att jag som tonåring seriöst funderade på att sterilisera mig för att slippa mensen? Så skeptisk var jag till barn redan då! Kan ju trots de känslomässiga barnproblemen jag haft och fortfarande tampas med, ändå kan erkänna att man inte alltid har koll i den åldern! :o)



Lycka till nu med alla sprutor! Du är grym!

Kram

Linda

skriven

Kommentera inlägget här :