The BIG day is here!

Ja nu sitter här så nära man nu kan vara :D Och de känns jätte prrigt!
Igår kom blödningen som jag så sjukt längtat efter... jag kom skuttandes och i full skratt ut från toan... körde även några schyssta dans moves :D mattias tittade på mig oh skrattde och sa... ska vi ringa säter (psyk)?? Haha ja jag var så glad!

Nu börjar nervositeten och den pyttlilla äckliga känsla över dessa sprutor som ska tas, men de är tur att de är en snabb men intensiv bejandling, den är över på 10-14 dar. Men på slut tampen vet jag med mig att jag kommer vare lite less...och sönder stucken!

Jag har redan tagit prednisolonet(kortison) och har även tagit ut puregonet ur kylen gjort klar insulin pennan, så nu ska den bara laddas med puregon ampullen.

Den kommer jag att använda mig av var dag, sedan på sprutdag 5 eller 7 så kommer jag lägga till ytterligare en spruta den heter cetrotide. Sen avslutas behandlingen med ytterligare en spruta som heter ovitrelle de är äggmognads sprutan som ska tas 1.5 dar innan ägg plock.
Sen utöver dessa hormon sprutor så ska jag oxå från och med idag även ta fragmin sprutan (blodförtunnande), den som jag tycker gör ondast av dom alla och som jag kommer att fortsätta ta även under graviditeten om de nu blir så <3

Ska komplettera med lite bilder på de sprutor och grejer som ska hjälpa oss två att förhoppningsvis bli 3 <3

Uppdaterar mer senare under dagen!

Kramen på er!

Kommentera inlägget här :