Ödes Trädet!

Har precis planterat om mitt ödes träd  för att ge de bättre näring nu inför våren, men hjälp så, många blommor de kommer på det, jag slutade räkna när jag var uppe i 40 st men då finns de en ca st till som än så länge bara är små knoppar!

Jag vill ju tro att trädet har tur med sig, förra året blommade de för allra första gången, de blev då 6 stycken vackra blommor, sen dog de i höstas precis under samma tid som personen jag fick skottet från trädet av dog.
De tappade alla blad den veckan och de blev bara en torr stam kvar.Riktigt kusligt tyckte jag att de var, de var även den personen som sa att de heter just ödes träd!

Men jag fortsatte vårda de döda trädet, gömde de bakom gardinen för de var ju bara två torra fula stammar, som helt plötsligt fått liv och mer liv än någonsin dessutom! Och undér tiden de stått gömt bakom gardinen har den bara fått en skvätt vatten då och då! Jag är så facinerad över att de återfått sånt liv! så nu står de framme igen och jag tittar på de ofta... mitt älskade träd!

De får mig att tro att de verkligen kommer att bli ett bra år de här, vidskeplig och skrock full som jag är :) Förra året var ett tufft år för många så därför måste de bara bli ett bättre år nu!

Och de verkar som IVF kliniken har fått en bra start med flera par som redan haft turen att få plussa!  Snart är de vår tur, jag inom 30.40 dar vet vi allafall med säkert om vi blivit gravida eller inte, då har jag tagit i lite då mensen fortfarande är puts väck och jag vågar inte ens chansa längre på när den kommer, har gett upp de. Bara att vänta och se..

Ska lägga upp en bild på trädet så ni får se de som betyder så mycket för mig :P

Kram på er!

Kommentera inlägget här :