4:mars :) Dag 5!

Vaknade idag med en sån värk i magen.. kunde knappt ta mig ordentligt till toaletten. De gjorde så ont... mens värks ont gånger 100 och då har jag normalt en hemsk värk. Hade samma känningar igår morse oxå men idag var de bara helt sjukt. De var likson bara tvär stopp hade för ont för att röra mig.
Ringde jobbet sen tog jag panodil och en paraflex och lyckades tillslut somna om ett tag, kändes mycket bättre då jag vaknade men, illamåendet sitter kvar. Förutm de så mår jag hyfsat, har känt mig väldigt tom i bollen, vilket ni säkert har märkt med uppdateringarna.

Ja vi får se hur den här behandlingen slutar, den förra tog jag mig igenom med nöd och näppe, då jag blev så sjuk i slutet av alla hormoner. Och denna gång har jag börjat en dag tidigare. Sen använder jag mig av prednisolonet och fragminet nu, som jag heller inte vet hur jag kommer att reagera på, förutom att de är en massa olika läkemedel.

Imorgon bitti är de dags för blod prov och de är även dags att lägga till spruta nummer TRE usch... de var skoj de första dagarna men nu känns de inte så muntert längre. Och dessutom gör fragmin sprutan så jobbigt ont och från ET dagen som blir v9 höjer jag dosen på den från 2500EI till 5000EI. Vilket betyder more pain!

Min älskling står och fixar med maten, de blir stekt potatis, bräckt skinka och stekt ägg! Gott ska de bli!

Nä ser nu på klockan att de är dags att sätta emla för fragmin sprutan som ska tas om 2 timmar puregonet om en timma!

Längtar jätte mycket till 4:e mars då kommer Fanny och hennes kompis Cloudia ner en vecka och sätter lite fart på tillvaron, de ska bli så himla nice, precis vad jag behöver just nu faktiskt! POSSETIV energi, trodde inte skulle komma förrän till sommaren, men hon kunde inte vänta så länge och ville komma nu till världens bästa moster!
Min tur maskot får hon bli under min ruvning :)
Dgen de kommer de är års dagen då jag föjlde henne till globen förra året och tittade på Tokio hotel, haha de var en rolig dag att minnas!

Nu är maten klar!

Kram på er!

Kommentarer :

#1: Petra

Uscha, din stackare som måste ha så ont och må skunk :( Håller tummarna stenhårt för att det ger bra utdelning! :)

skriven
#2: LadyBond

Åh! Vilken dum dag du har/hade.



skickar omtanke och en stor varm kram



Jag ringde idag..förstår att du inte orkade.

Hör av dig när du känner.



Massa mer kram!

skriven
#3: Denise

Tack Petra!



Och TACK LadyBond, jag satt i telefonen då du ringde och glömde totalt av att ringa upp dig som jag hade tänkt!

Tack söta du för att du tänker på lilla mig, mitt i allt ditt just nu!

Vi kan väl ta en telefon date idag istället :)

Massor med kramar

skriven

Kommentera inlägget här :