IVF nr 2 <3

Japp nu är vi nära vilken dag som helst på börjar vi vår andra IVF behandling.
De är pirrigt som tusan är spänd av förväntan hand i hand med rädsla/nervositet, hopp & förväntan, men på ett härligt sätt!
Hehe är nog bara en IVF:are som riktigt kan förstå känslan :)

Denna behandling vill kliniken testa nått nytt, Jag börjar med mina hormon sprutor en dag tidigare än förra gången för de ville se om de på så sätt kunde få ut fler ägg :) Sen har de lagt till ytterligare en spruta fragmin (blodförtunnande) den ska tas var dag från sprutdag ett, börjar då med 2500EI och sedan höjer dom den dosen till 5000EI från ruvnings dagen.Sen fortsätter jag med den fram till v12 om vi blir gravida. Så jag kommer totalt att ta 3 sprutor om dagen och den 4:e och sista sprutan är ovitrellen den tas 1.5 dag innan äggplocket för att mogna alla ägg de framställt. Alla sprutor sätts i magen, så jag kommer ju vara lagomt sönder stucken på slutet. De ska sättas i en halv måne under naveln.
De är Mattias som får agera sjuk sköterska och sätta alla spruto. på så vis får han oxå känna sig mer del aktig då mesta mest handlar om/händer mig.
 Fragmin sprutan har jag ju haft tidigare oxå fast har då bara haft den från den dagen jag börjat ruva, de är den som gör jätte ont och man får ett blåmärke efter varje stick!
 
Mina sprutor heter, puregon( som en insilin spruta), cetrotide( en sprutande med tillhörande ampull som man ska blanda iordning innan), fragmin ( blod förtunnande spruta) och ovitrelle (äggmognads sprutan).

De enda jag väntar på just nu är tant röd som hör och häpna är ca15 dar sen!!! Brukar aldrig vara så här, men på kliniken säger de att händer ofta att de blir så här i väntan för en IVF behandling. Men de börjar bli riktigt frustrerande nu. Om den som jag tror kommer den här veckan så börjar jag spruta på blöd dag två. Och har då inplanerat ÄP vecka 7 men dröjer den till nästa vecka så är jag inplanerat även vecka 8 :) Vilket är hur snart som helst ju :D Och sedan blir återföring av embryo mellan 2-5 dar efter äggplocket beroende på hur hur länge de odlar dom!
Vi längtar som en tok till vi ska få köra igång, jag säger vi för jag talar oxå för Mattias i den saken. Han längtar lika mycket som jag <3
Nu hoppas jag bara att allt går risk fritt och jag inte blir sjuk av hormonerna eller överstimulerad!

Jag kommer uppdatera flitigt och jag hoppas ni vill fortsätta nya som gamla läsare att följa med oss på vår resa som kommer bestå av blod, svett och tårar :)
På både gott och ont!
Med slut resultat en levande bebis innan året är slut... de skulle vara total LYCKA!
Men de är mycket som ska klaffa innan man är där!

Läkarna gör sitt bästa för oss och att vi ska lyckas och de är trots allt svergies bästa IVF klinik som vi har turen att få gå på. Så nu ska de banne mig gå vägen!

Önska oss all lycka nu på vägen, de kan behövas!
Håll gärna en tumme eller två oxå!
Var inte rädd för att kommentera och peppa oss på vägen <3
De skulle varmt uppskattas med lite peppande ord och stöd, men absolut inget tvång ;)

Kram på er min kära läsare!




Kommentarer :

#1: Katja

Hejsan! Hoppas ni får ut fler ägg denna gången :o) Jag har blivit rekommenderad fortsätta med blodförtunnande till vecka 30.. Prata med din klinik om det. Även om mf-risken minskar rejält vid v.12 så finns den ju.. och så att inte blodet koagulerar sig! Vid vecka 30 så kan ju bebisen klara sig om du har blodförtunnande fortfarande :o)

Lycka till!!!

skriven
#2: LadyBond

Hej! (JennyCecila)



Nu la jag nyss till dig på bloglovin.

Hoppas rödluvan dyker upp snart så du får börja.



Kram! <3

skriven
#3: jenny

Åååh va härligt positiv du låter gumman. Det smittar av sig och jag börjar sakta hoppas på att det kanske kan ha lyckats för mig denna gång.......vi verkar ju följa varandra ganska bra så kanske får vi oxå följa varandras graviditeter nu istället för ruvningar hihi<3

skriven
#4: Tina

Säg till tant röd på skarpen om hon vägrar lyda! Håller mina tummar och tår. Ber bebisen i min mage hålla sina med ;) Lycka till!

skriven
#5: Linda

Håller tummar och tår att ni lyckas denna gång!!

VET hur jobbigt det är och hur skönt det är att vara igång igen men hur ändå rädslan och oron kryper inpå en med tankarna om man inte lyckas denna gång..

Plusset är snart där ska du se och innan året är slut så är du MAMMA!! Yes! Det tror jag på! Ska be en bön för er också och använda mina kontakter uppåt! ;-)

Hoppas det är bra med dig annars!

Kram

skriven
#6: Tashmira

Skrev mit alias då en annan Linda hunnit kommentera före! :o)

Ville bara önska Lycka till! och håller alla tummar och tår för er! Vilken otrolig procedur framför allt du måste gå igenom med alla sprutor, vilket ändå säkert är nada jämfört med det känslomässiga. Skickar massor av pepp tillsammans med lyckönsknigarna! Pepppepppepppepppepppepppepppepppepppepppepp!!! :o)

Kram!

skriven
#7: Petra

Härligt tjejen! Nytt år, nya friska tag! Jan-feb har varit våra lyckomånader så vi lånar mer än gärna ut dom till er nu! En liten november-bäs <3 Håller tummarna stenhårt!! Nu ÄR det er tur!



kram kram kram

skriven
#8: Denise

Tack för era peppande kommentarer <3 Värmer gott i hjärtat!



Jag kom på att jag nog kommer att få ta fragminet graviditeten ut, Mattias rättade mig i den frågan. Oftast behöver man den bara till vecka 12 men jag skulle nog få de hela tiden ut. Minns de själv nu när han säger :) Så de känns faktiskt tryggt!



Tack Petra! Jag lånar gärna era tur måder plus att 2011 sägas vara ett tur år :) Jag hoppas så innerligt på detta nu!



Tusen Tack även till dig Linda ( pussa lille Simson från mig) Var de du som skrev en kommentar till mig i inlägget hoppet? Vill relatera de till dig men du var då anonym.



Tack oxå till dig Tina och till dig Jenny som jag tänker alldeles extra på just idag!!



Kramar till er allihopa <3

skriven
#9: Katja

Hejsan :o)

Men du får inte ta det typ några veckor innan förlossningen... annars kan man förblöda :o/

Spännande... nu är det snart dags!

KRAM!!!!!

skriven
#10: Denise

Nä precis kommer nog ha den till v 30 :)

Ja de känns verkligen pirrigt nu!

skriven

Kommentera inlägget här :