Dag 11 sista hormondagen!

Vid halv tio idag kom Mattias hem en sväng från jobbet och gav mig sista cetrotiden, har tagit den på kvällen annnars men nu var jag tvungen att den klockan 10. Sen blev de jobb och ett möte med min handläggare på arbetsförmedlingen.
Ikväll tas äggmognadssprutan och de känns hur gött som helst, har väldans ont i min magen nu, att sitta är jättejobbigt, då trycks allt ihop och de gör ont i magen och bak i ryggen, och jag får svårare att andas.
Stå upp går bra och gå om jag går sakta och försiktigt.
På bussen hem från jobbet, så var de rätt spårigt i vägen och bussen hoppade fram, de var inte så skönt.
Jag går och rör mig  som om jag vore gravid i 9:e månaden, fast utan gravidmagen :)
Så jag är lite oroad för hur jag kommer känna mig efter äggplocket då alla blåsor de tagit hål på ska fylla upp sig igen med blod och vätska då kommer man åter få känna att man lever igen :)
Ni får hålla era tummar lite extra för att jag inte ska bli överstimulerad, då blir man jättesjuk och kan få läggas in på sjukhus de kan komma efter ÄP då alla blåsor ska fyllas igen, man kan få så mycket vätska i buken så de behöver tömma ur en. Då skjuter de på insättningen och fryser ner dom, tills kroppen är frisk och kan ta emot embryot igen. Usch.. vill inte!! Så än har vi några milstolpar kvar innan vi helt kan ropa hej, de har gått så otroligt bra allting och de ororar mig lite... då saker sällan gör de fullt ut för mig!
Mattias kom just hem från jobbet och drog en suck.. han har haft onsdag hela dan och trott att Äp:et var redan imorgon, han längtar & de gör jag med :)
Nu vill få detta överstökat, och under den jobbiga ruvningstiden så kommer fannay & Claudia vara här, de känns jättebra. För då går dagarna på ett annat sätt, längtar jättemycket till de kommer ner.

Fick riktigt vårväder idag, de gillas skarpt!

Nä nu ska jag ställa mig och diska, bekvämast att stå eller ligga ner nu!
Ska försöka få färga håret ikväll oxå, den där färgen har stått och ropat på mig länge nu inne i badrummet :)
Kram på er!

Kommentarer :

#1: LadyBond

Hej!



Inget roligt att du måste ha ont och jag hoppas det fungerar för dig nu! <3



Önskar med dig för att det går bra.

En dag kvar bara. Idag är ju nästan slut och sen imorgon -en dag och sen är det dags.



Tack för att du varit så fin och stöttande idag!

Du är helt fantastisk! Vet du det?



skriven

Kommentera inlägget här :