Dag 10 blodprover & vul

De gick jättebra på vul:et idag. Läkaren räknade till 17st fina äggblåsor på 12-18mm per blåsa, de fanns även fler blåsor som låg så till att hon inte kunde räkna dom, så minst 17 äggblåsor har de lyckats framställa. Förra behandlingen hade jag 15 blåsor som gav totalt 8 ägg.
Den här gången började jag ju en dag tidigare med sprutorna samt att de la till prednisolon och fragmin från injektionsstart, för att se om de kunde framställa fler ägg med bättre kvalite :) Och som de ser ut nu så har de verkligen lyckats och jag pustar nu nöjt ut i soffan.
Magen känns en aning svullen och spänd inte så konstigt med så många blåsor.

Ssk ringde för ett tag sedan och gav mig följande ordination:

Ikväll ska jag ta puregon & cetrotiden som vanligt.

Tisadag kl 10:00 ska jag ta cetrotiden och senare kl 20:00 så tar jag ovitrellen (äggmognadssprutan)
Sen är de färdigt med hormon sprutor, fragminet står dock kvar som vanlig 1 per kväll, fram till mitten av graviditeten, ifall vi nu blir gravida!

ET(insättning av ett befruktat embryo) på lördag eller måndag, förmodligen på lördag. jag får veta på fredag exakt vilken av dagarna som jag blir ruvare <3
Nu swishar de bara till.. så fort de går!
Sen är de den långa väntan och den grymma ovssheten kvar!

Jag är så glad över de resultat vi fick idag och att de varit värt den plågsamma mödan med alla sprutstick!

Kram på er!

Kommentarer :

#1: Petra

Härligt tjejen!

Snart i "mål" ju! Hoppas, hoppas, hoppas för er skull! :) Kram på dig!

skriven
#2: M:et

:) <3<3<3 :) Vad härligt med så fina resultat!! Det kommer att bli superbra detta!! Vi hållar som alltid tummar och tår Denise!! :)

skriven
#3: Denise

Tack så mycket, tar tacksamt emot varenda extratumme som finns därute :P



Kramar till er <3

skriven
#4: Katja

Hejsan :O) Nu hoppas vi o håller tummarna :O)

Har du ont av sprutstick? :O/ Det är ju jobbigt!

LYCKA TILL!!!

skriven
#5: Denise

Katja: ja jag börjar känna mig som en nål dyna nu, men imorgon är de över :( Men den värsta och ondaste sprutan får jag dras med ett tag till, jag höjer styrkan/dosen på den oxå från ET dagen, och ju starkare de blir ju ondare gör den, jag tycker de känns som att den fräter under huden, har hört av en tjej nyligen att den oxå gör det! huuvvva, men som sagt vad gör man inte.. jag skuller göra de om och om igen ifall de behövs, man faller men reser sig konstigt nog snabbt igen!

Tack för omtanken!

Kramar

skriven
#6: Jenny

wohoooo säger jag bara, härligt gumman!

skriven

Kommentera inlägget här :