Äggplocket

Då var de över och jag ligger nu helt utslagen i soffan blev bara så tvär trött. Men jag vill ge er en update innan jag går och lägger mig en stund.

Åtta kom vi in till kliniken, fick sitta en stund i väntrummet innan vi fick komma in på vårt rum. Embryologen hämtade Mattias för att han skulle få göra sin del, lämna spermier.
tror klockan var runt halvt tio då der var dags för vår tur.
Äggplocket gick bra och tog ca 15 minuter. Och de stack hål på 20 blåsor.
Efter plocket haltar jag in på rummet för att fika lite och invänta resultat på hur många ägg de blev.
Embryologen kommer in för att tala om att spermierna var bra och att de den här gången tänker slå ihop ägen och simmarna i en skål och sedan låta de sköta jobbet själva. Förra behandlingen så sprutade man in en spermie i varje ägg. Känns som att de är ett säkrare alternativ som jag hoppats på att de skulle göra igen.
Hon visste inget om hur många ägg de blev.
En stund senare kommer ssk in och meddelar oss om att de blev 4 ägg. Jag blev jätteledsen och arg hade ju aldrig trott att de skulle bli mindre ägg den här gången. De var ju inte så de var sagt, jag fick ju en helt ny behandling för för att de skulle bli fler och bättre ägg!  Och kvaliten fick jag inte veta något om. Känns rätt jobbigt just nu med den här ovissheten. Samtidigt som jag är glad för 4 de är ju bra mycket bättre än inget. Men då vul:et i måndags visade minst 17blåsor så hade man ställt in sig på ett annat resultat.
Förra omgången hade jag 15 blåsor som gav 8ägg varav 4 befruktades. Så jag är livrädd för vad beskedet blir imorgon, de kan verkligen bli hur som helst!

Om något nu bli befruktat så kommer vi få tillbaks de på lördag.

Så snälla släppa inte era tummar ännu... jag behöver dom nu mer än nånsin!

Nu ska jag lägga mig i sängen, är alldeles utmattad. de har vart en känsloladdad dag, känner mig alldeles tom och trött!

Kram på er!

Kommentarer :

#1: Fislisa

Jag hoppas att det är guldäggen de plockade ut!! När vi gjorde den andra och tredje fulla IVF:en så kom dom till oss och frågade om vi ville ha dem injecerade eller inte. Men vi sa att det ville vi, för det kändes säksast så. Konstigt att ni inte fick välja.

skriven
#2: Tina

Klart det är guldäggen som plockats ut.. och kom ihåg du behöver ju bara ETT bra ägg!! Och kanske är det bättre att spermierna får "fightas" om sin plats i äggen själva, då är det ju den bästa och starkaste som vinner :)



Jag håller mina tummar nu!

skriven
#3: Anna

Måste ju fråga. Har din Mattias ring i örat och följde han med dig till toaletten och väntade utanför? Knasig fråga men jag var på toa och hade maken med som vingelstöd och när vi kom till toan så stod en man utanför toaletten och vaktade på ngn som satt där inne. Jag satt och flinade på min toa och tänkte vilka fina män vi kvinnor har och så tänkte jag att kanske det är hon på FL. Hon skulle ju också vara här i dag.



Ha en bra kväll trots smärtan. Trodde inte det skulle göra så här ont efteråt!

skriven
#4: Katja

Hejsan godingen!

Kan ju vara så att det blev färre embryon just för dom gjorde IVF och inte ICSI? Men då är det ju dom starka simmarna som når fram = GULDÄGGET :O) Wiee, det hoppas jag och tror på!

Håller tummarna såååå hårt och tänker på er massor, det är er och vår tur nu <3

Massor med lycka till och jag tänker på er på lördag.. BEBIS 2011!!!

skriven
#5: Denise

Anna: Tack för din kommentar! ja de var min man du såg :) Ja visst har vi underbara män, skulle aldrig klara detta utan honom :D

Ja man känner på att man lever, hoppas att att vi nu får bra besked i morgon!

Kommer bli en tidig kväll jag är slut och längtar efter att få krypa ner i sängen!

Kramar!

skriven
#6: Anna

Haha, vad roligt. Jag blev full i skratt när jag kom in på toan och såg han stå och vakta utanför dörren. Fnissade vidare på toan när jag tänkte hur de stod där utanför i tystnad utanför varsin toadörr och bara väntade på sina fruar :-)



Lycka till, håller tummarna för våra ägg. Att vi får tillbaka i alla fall ett guldägg!

skriven

Kommentera inlägget här :